خبر مهم:

کد مطلب: ۵۴۹۰۹۳

قیمت نیم سکه به ۶ میلیون تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۱۷

قیمت نیم سکه به ۶ میلیون تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۱۷

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر کاهش بهای جهانی فلز زرد و ثبات نسبی نرخ ارز بود که بر این اساس قیمت هر قطعه نیم سکه به ۶ میلیون تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه تحت تاثیر رشد ارزش دلار کاهش یافت و با شکستن مرز ۱۹۰۰ دلاری به ۱۸۹۰ دلار رسید.

براساس گزارش ایسنا، جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA اظهار کرد: اگرچه طلا در معاملات اخیر تصحیح قیمت پیدا کرده اما عوامل بنیادین مثبت همچنان به قوت خود باقی مانده اند. تنها عاملی که ممکن است روند صعودی قیمت طلا را تغییر دهد افزایش بازده اوراق خزانه خواهد بود.

شاخص دلار در ۹۰.۱۴۱ واحد ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

در این بین آمار اشتغال ماهانه آمریکا که ضعیفتر از حد مطلوب بود نگرانی سرمایه گذاران نسبت به احتمال آغاز تعدیل سیاستهای انبساطی از سوی بانک مرکزی آمریکا را فرونشاند. نرخهای بهره اندک ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را ضعیف کرده و در عوض جذابیت سرمایه گذاری در طلا را تقویت می‌‌‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به پایین ۱.۶ درصد سقوط کرد و نزدیک به پایینترین رکورد یک هفته اخیر ایستاد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا ممکن است به محدوده ۱۸۶۴ تا ۱۸۷۷ دلار عقب نشینی کند زیرا موفق نشده است مقاومت در مرز ۱۸۹۸ دلار را بشکند.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز هفدهم خرداد خرداد ساعت ۱۹، نسبت به روز پنج‌شنبه افزایش یافت و ۲۳ هزار و ۴۳۳ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۳ هزار و ۵۹۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۱۲۳ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز کاهش یافت و در رقم ۲۸ هزار و ۱۹۰ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۵۱۱۰ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۷۵۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۱۸۱ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۸۵ هزار و ۴۵۶ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.