کد مطلب: ۵۵۴۶۹۱

قیمت نیم سکه به ۵۵۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۲۹

قیمت نیم سکه به ۵۵۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۲۹

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به سقوط بهای جهانی فلز گرانبها و کاهش نرخ ارز تعیین شد و بر این اساس قیمت هر نیم سکه به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارهای جهانی در حالی شب گذشته بسته شد که قیمت طلا تحت تاثیر نشست آینده بانک مرکزی آمریکا به کانال ۱۷۰۰ دلاری سقوط کرد و به رقم ۱۷۶۴ دلار رسید.

براساس گزارش ایسنا، جدیدترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکونیوز نشان داد با سقوط ۱۰۰ دلاری طلا در هفته گذشته، فضا در بازار فلزات ارزشمند تغییر چشمگیری پیدا کرده است. این فلز ارزشمند با بدترین عملکرد هفتگی خود از ۱۳ مارس سال ۲۰۲۰ که بازارهای مالی به دلیل شیوع همه گیری کووید ۱۹ دچار فروپاشی شده بودند، روبرو شد.

خوش بینی در میان سرمایه گذاران غیرحرفه ای به پایینترین حد از اوایل آوریل رسید که قیمت طلا تازه روند صعودی دو ماهه خود را آغاز کرده بود.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه اس آی ای اظهار کرد: اگرچه این حرکت نزولی قابل توجه است اما تعجب آور نیست. از نظر تکنیکی، قیمت طلا در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا وضعیت بیش خرید پیدا کرده بود. همچنین دلار آمریکا بیش از حد کاهش پیدا کرده بود. حرکت قیمت اخیر یک اصلاح قیمت بزرگ برای همه بازارهای مالی است.

وی افزود: کل بازار به دنبال بهانه ای برای متوازن شدن دوباره بود و این بهانه را در بانک مرکزی آمریکا پیدا کرد. تصور می کنم طلا همچنان فضا برای کاهش بیشتر قیمت دارد اما عقب نشینی به ۱۷۰۰ دلار، خریداران زیادی را جلب خواهد کرد.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت ۱۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۱۰ نفر معادل ۵۶ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و چهار نفر معادل ۲۲ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند و به همین میزان نظری نداشتند.

اگرچه تحلیلگران وال استریت نسبت به قیمت طلا در کوتاه مدت بدبین بودند اما بسیاری از تحلیلگران حرکت قیمت اخیر را یک فشار فروش کوتاه مدت دانسته و بر این باور بودند که بازار می تواند همچنان بهبود پیدا کند.

در این بین، ۲۱۷۴ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند. در میان آنها ۱۱۲۷ نفر معادل ۵۲ درصد به افزایش قیمت طلا و ۶۷۰ نفر معادل ۳۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۳۷۷ نفر معادل ۱۷ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته پیش کیتکونیوز، تحلیلگران وال استریت درباره روند قیمت به سه دسته مساوی تقسیم شده بودند در حالی که سرمایه گذاران غیرحرفه ای به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند.

ریزش قیمت طلا پس از به روزرسانی پیش‌بینی‌های اقتصادی بانک مرکزی آمریکا روی داد که بر اساس آنها، کمیته بازار آزاد فدرال پتانسیل دو بار افزایش نرخهای بهره در سال ۲۰۲۳ را می بیند.

سه ماه پیش این کمیته انتظار داشت نرخهای بهره دستکم تا سال ۲۰۲۴ بدون تغییر بماند. بانک مرکزی آمریکا همچنین دورنمای رشد اقتصادی را افزایش داد و اکنون انتظار دارد تولید ناخالص داخلی آمریکا امسال هفت درصد توسعه پیدا کند.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۹ خرداد خرداد ساعت ۱۹، نسبت به روز پنج‌شنبه کاهش یافت و ۲۳ هزار و ۶۱۹ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۳ هزار و ۶۳۷ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۱۶۹ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به روز پنج‌شنبه افزایش یافت و در رقم ۲۸ هزار و ۴۱۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۸۶ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۴۱۶ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۸۵۳ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۶ هزار و ۶۶۳ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۳۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محیا

    کاهش قیمت طلا ادامه داره یا موقتیه به نظرتون؟

    • ناشناس

      ادامه داره

    • ناشناس

      کحا دیدیی تو این مملکت چیزی کم بشه اینا فقط دو روزه واسه بازار گرم کنی رئیس جمهور جدید دلت و خوش نکن الکی عزیزم مگه موقع جو بایدن و یادت رفته چهار روز همه چیز اومد پایین بعد یهو صد برابر شد

  • کترشناس طلا

    قیمت طلا در ایران باید به ۵۰۰ تومن برسد

  • ناشناس

    مایی که سکه رو ۱۷ خریدیم باید بمیریم

    • ناشناس

      منم ۱۴ خریدم