کد مطلب: ۵۴۴۴۴۱

قیمت سکه گرمی به ۲۳۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۳

قیمت سکه گرمی به ۲۳۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۳

قیمت طلا و سکه امروز باتوجه به رشد بهای جهانی طلا و نرخ ارز افزایش یافت که بر این اساس قیمت هر قطعه سکه یک گرمی به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه، پس از آغاز به کار بازارهای حهانی و افت نسبی ارزش دلار و رشد نرخ فلز گرانبها که به نزدیک بالاترین رقم چهار ماه و نیم گذشته رسید، افزایش یافت.

براساس گزارش ایسنا، به گفته مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس، شاخص دلار آمریکا نسبتا ضعیف مانده و شاخص مدیران خرید بخش تولید و خدمات آمریکا و اروپا چشم انداز تورم در ماههای پیش رو را تقویت کرده است. کاهش اخیر رمزارزها هم جذابیت طلا را به عنوان سرمایه گذاری جایگزین تقویت کرده است. روند صعودی طلا بسیار قوی بوده و احتمالا سطح روانی مهم ۱۹۰۰ دلار را در روزهای آینده به چالش می کشد.

دلار نزدیک به پایینترین حد خود در سه ماه اخیر در برابر یورو و سایر ارزهای اروپایی ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد.

افزایش ریسکهای تورمی بازارها را پس از آماری که رشد قیمتهای مصرفی و اوج گیری فعالیت کارخانه ای را نشان داد، وحشت زده کرد و جذابیت طلا به عنوان پناهگاه دارایی در برابر تورم را تقویت کرد.

موجودی طلای اس پی دی آر گلد تراست که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است روز جمعه ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۱۰۴۲.۹۲ تن رسید که گویای تجدید علاقه سرمایه گذاران به طلاست.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرد، کاهش ۱۳ درصدی بیت کوین در روز یکشنبه بود و کاهش ارزش این رمزارز از اوجی که امسال داشت را به ۵۰ درصد رساند.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز سوم خرداد خرداد ساعت ۱۹، با افزایش قیمت نسبت به دیروز ۲۲ هزار و ۴۱۵ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۲ هزار و ۴۱۵ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۱ هزار و ۹۱۷ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، پس از افزایش نرخ نسبت به روز دیروز ۲۷ هزار و ۴۲۹ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۵۱۱۴ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۷ هزار و ۴۲۷ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۶ هزار و ۸۸۴ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۷ هزار و ۲۰۸ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.