کد مطلب: ۵۵۵۸۱۱

قیمت سکه گرمی به ۲۲۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۴/۱

قیمت سکه گرمی به ۲۲۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۴/۱

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر افزایش بهای جهانی فلز گرانبها و نرخ ارز بود که بر این اساس قیمت سکه گرمی به دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه‌شنبه تحت تاثیر افت نسبی ارزش دلار آمریکا رشد ناچیزی داشت و به رقم ۱۷۸۷ دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره گفت: طلا شب گذشته با عقب نشینی دلار آمریکا افزایش پیدا کرد و این جو در معاملات صبح سه شنبه بازار آسیا ادامه پیدا کرد زیرا سرمایه گذاران منطقه ای به دنبال کردن فضای شب گذشته بازار نیویورک پرداختند.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب از بالاترین رکورد دو ماه اخیر عقب نشینی کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر ساخت.

همه چشم‌‌ها به جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا دوخته شده که قرار است روز جاری در برابر کنگره حاضر شود. وی در اظهارات از پیش آماده شده اعلام خواهد کرد اقتصاد آمریکا همچنان بهبود مستمری از تبعات همه گیری کووید ۱۹ نشان می دهد و بهبود بازار کار ادامه دارد اما تورم در ماههای اخیر افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

طلا به عنوان پناهگاهی در برابر تورم دیده می شود و می تواند از اقدامات محرک مالی تورم زا بهره برده و افزایش قیمت بیشتری داشته باشد. با این حال بانک مرکزی آمریکا پس از نشست سیاست پولی هفته گذشته خود به احتمال افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره و تعدیل برنامه خرید دارایی اشاره کرد که باعث ریزش شدید قیمت طلا شد. اما مقامات بانک مرکزی نظیر جیمز بولارد، رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوییس و رابرت کاپلان، رییس بانک فدرال رزرو دالاس روز دوشنبه لحن ملایمی در این خصوص داشتند.

آوتار ساندو از شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: قیمت طلا با وجود بهبودی که پیدا کرده همچنان در الگوی نمودار روز جمعه معامله می شود که منعکس کننده مکث و بلاتکلیفی است.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای اس پی دی آر گلد تراست که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۳ درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز اول تیر ساعت ۱۹، نسبت به دیروز افزایش یافت و ۲۴ هزار و ۲۲۹ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۳ هزار و ۸۴۶ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۳۷۴ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز افزایش یافت و در رقم ۲۸ هزار و ۳۵۶ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۸۶ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۳۵۵ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۷۹۳ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۴۱ هزار و ۵۹۵ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.