کد مطلب: ۵۷۴۲۵۵

قیمت سکه امامی به ۱۲۱۶۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۱

قیمت سکه امامی به ۱۲۱۶۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۱

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر افزایش بهای جهانی طلا و نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید(امامی) به ۱۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه با توجه به کاهش ارزش دلار و افزایش تقاضا برای فلز گرانبها افزایش یافت و به بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت و از رکورد هفته گذشته که بالاترین رکورد در ۹ ماه و نیم اخیر بود، فاصله گرفت. در نتیجه طلا برای خریداران غیرآمریکایی اندکی ارزانتر شد.

وارن پاترسون، تحلیلگر موسسه ING اظهار کرد: شیوع کرونای دلتا سنگ اندازی کرده و باید دید روی تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای تعدیل برنامه محرک مالی چه تاثیری خواهد گذاشت.

رابرت کاپلان، رییس بانک فدرال رزرو دالاس که حامی قوی تعدیل برنامه محرک مالی است، روز جمعه اعلام کرد اگر کرونای دلتا باعث کندی رشد اقتصادی شود، ممکن است دیدگاهش را در این باره بازبینی کند.

در روشنترین نشانه از تاثیر کرونای دلتا بر برنامه های بانک مرکزی آمریکا، محدودیتهای وضع شده برای مقابله با بیماری باعث شد بانک مرکزی آمریکا رویداد سالانه سمپوزیوم جکسون هال را برخلاف برنامه ریزی قبلی به صورت مجازی برگزار کند. انتظار می رود جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در این رویداد درباره دورنمای اقتصادی سخنرانی کند.

تحلیلگران در یادداشتی نوشتند: پیشروی طلا با این حال تا حدود زیادی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به تعدیل محرکهای مالی بانک مرکزی آمریکا قرار گرفته است. انتظار می رود طلا همچنان در محدوده ۱۷۵۰ تا ۱۸۰۰ دلار معامله شود با این حال روند حرکت کوتاه مدت این فلز ارزشمند صعودی است.

رشد فعالیت کارخانه ای ژاپن در اوت آهسته شد و بخش خدمات با سریعترین روند از ماه مه سال گذشته تاکنون رشد منفی داشت که بارزکننده آسیب سنگین افزایش اخیر موارد ابتلاست.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای صندوق "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF طلا با پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۱۱.۶۱ تن رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز اول شهریور تا ساعت ۱۹، نسبت به دیروز افزایش یافت و به رقم ۲۷ هزار و ۶۵۲ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۶ هزار و ۸۶۲ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۳۳۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز افزایش یافت و به رقم ۳۱ هزار و ۶۷۵ تومان رسید.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۱۲ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۶۸۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۱ هزار و ۵۳ تومان است.

طبق آخرین نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت ۱۹، سکه و ارز، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۸۶۹ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بازم روحانی هفته یکبار یه اهن میکرد این یکی که هنوز نیومده خوابه مملکت رو داره آب می‌بره عین خیالش نیست

    • ناشناس

      خخخ

  • ع.و.گ

    روز از روز بدتر.

  • ناشناس

    قیمت طلا