کد مطلب: ۳۷۵۹۰۱

سکه بهار آزادی به ۴۸۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۲/۲۸

سکه بهار آزادی به 4800000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/2/28

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر کاهش بهای جهانی طلا و نرخ دلار بود که بر این اساس بهای هر قطعه سکه بهار آزادی به چهار میلیون و 800 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیو ز، بازار جهانی طلا شب گذشته در حالی بسته شد که قیمت طلا بیش از 9 دلار کاهش یافت و کاهشی‌ترین هفته خود در یک ماه گذشته را به ثبت رساند و به 1277 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش فارس، با تقویت ارزش دلار به پشتوانه آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا، قیمت طلا در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی به کمترین میزان در دو هفته گذشته افت کرد و این فلز گران‌بها بیشترین کاهش هفتگی در یک ماه گذشته را ثبت کرد.

جف کلیرمان، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «دلار به علت گزارش‌های به نسبت قوی از اقتصاد آمریکا و اندکی کم شدن از تنش‌های ژئوپلتیکی تقویت شد و تمام اینها فشار کاهشی بر قیمت طلا ایجاد کرده است.»

شاخص دلار افزایش یافت و در نزدیکی بالاترین رقم در دو هفته گذشته در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی قرار گرفت که این افزایش، قیمت طلا را برای مالکان دیگر ارزها گران‌تر می‌سازد.

طبق گزارش رویترز، آمارها روز جمعه نشان داد در میانه رشد اعتماد به چشم‌انداز اقتصادی آمریکا، شاخص احساس مصرفی این کشور در اوایل ماه می به بالاترین رقم در 15 سال گذشته رسید.

به گفته تحلیلگران، این افت قیمت‌ها برای طلا در دو جلسه گذشته، تصویر فنی طلا را کاهش داده است.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز (۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸) تا ساعت 16، قیمت دلار برای فروش ۱۴،۵۳۶ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۴،۴۵۰ تومان و ۱۴،۵۵۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۶،۵۰۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۹۲ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۶،۴۰۰ تومان و ۱۶،۵۰۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 800 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 895 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای انواع سکه تمام نسبت به روز چهارشنبه با افت چشمگیری همراه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 444 هزار و 848 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 750 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 750 هزار تومان و یک میلیون تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بهتر
    حباب سکه و طلا کم بشه
    زمانی که سکه پارسال ۴۷۰۰۰۰۰ بود دلارش حدودا ۱۵۴۰۰ بود

    • ناشناس

      ایا طلا ارزن تر از این هم

    • ناشناس

      چقدرطلاارزانترمیشود

  • ناشناس

    سکه وطلا باید به قیمت واقعی عرضه شود تا دیگران هم بتوانند بخرند

  • ناشناس

    تو روخدا بگین طلا میاد پایین تر یا دوباره میره بالا