کد مطلب: ۳۸۱۱۳۸

سکه تمام طرح قدیم به ۴۳۲۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۳/۱۹

سکه تمام طرح قدیم به 4320000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/3/19

بازار طلا و سکه امروز با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی از روند قیمتی بهای ارز و کاهش 400 تومانی آن تبعیت کرد و بر این اساس نرخ سکه تمام طرح قدیم به چهار میلیون و 320 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیو ز، بازار جهانی طلا جمعه شب با قیمت 1340 دلار در هر اونس بسته شد که ناشی از افت ارزش دلار و افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره بود، این در حالیست که کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران روندی صعودی را برای این هفته نیز پیش‌بینی می‌کنند.

براساس گزارش ایسنا، طبق نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، تحلیلگران انتظارات بالاتری از روند قیمت طلا با توجه به اقدام بانک مرکزی آمریکا در کاهش نرخ‌های بهره به خصوص پس از گزارش اشتغال ضعیف‌تر از حد معمول اخیر آمریکا دارند.

آمار رسمی نشان داد اقتصاد آمریکا در ماه مه ۷۵ هزار شغل غیر کشاورزی ایجاد کرده که بسیار کمتر از حدود ۱۷۵ تا ۱۸۵ هزار شغل جدیدی بود که تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند.

باب هابرکورن، کارگزار ارشد کالا در شرکت «آر جی او فیوچرز» به کیتکونیوز گفت: آمار اشتغال ضعیف‌تر از حد انتظار انتظارات برای کاهش دیر یا زود نرخ‌های بهره آمریکا را تقویت کرد.

معاملات صندوق فدرال نشان می‌دهد احتمال افزایش نرخ‌های بهره در ژوئن ۳۷ درصد و در سپتامبر ۷۳ درصد است.

فیلیپ فلاین، تحلیل‌گر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچرز اظهار کرد: طلا احتمالاً یک هفته قوی دیگر را پیش رو دارد. اذعان بانک مرکزی آمریکا به اینکه نرخ‌های بهره احتمالاً به جای افزایش، کاهش پیدا می‌کنند به معنای آن است که قیمت طلا بالا می‌رود. تقاضای قوی بانک‌های مرکزی برای خرید طلا و اوج گیری خرید فیزیکی از سوی مصرف کنندگان نیز از رشد قیمت طلا حمایت می‌کند.

جورج گرو، مدیرکل شرکت «آر بی سی ولث منیجمنت» نیز اظهار کرد: افت اقتصادی جهانی و آمار اشتغال ضعیف آمریکا ممکن است باعث شود بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را کاهش دهد و در نتیجه ارزش دلار ضعیف‌تر شود.

کوین گریدی، رئیس شرکت «فونیکس فیوچرز» نیز نظر مشابهی داشت اما اظهار کرد طلا باید تا مرز ۱۳۶۱.۵۰ دلار که رکورد بالای ثبت شده در فوریه است صعود کند تا بتواند روند صعودی بیشتری پیدا کند.

وی در ادامه افزود: انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره در سپتامبر از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک نیز اظهار کرد: درباره روند قیمت طلا در کوتاه مدت نظری ندارد. اگر طلا به سطح ۱۳۵۰ دلار صعود کند، فروشندگان جذب بازار می‌شوند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۳/۱۹ تا ساعت 18، قیمت دلار برای فروش 12,700 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12600 تومان و 12700 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 14,589 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4762 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 14500 تومان و 14600 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 320 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 460 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای انواع سکه تمام نسبت به دیروز با کاهش چشمگیری همراه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 408 هزار و 373 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 450 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 620 هزار تومان و 990 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ازیتا دیناد

    خدایا شکر ، انشالله برگردد به همان هفت تک هزار تومان قدیم

    • ناشناس

      برنمی‌گرده