کد مطلب: ۳۸۴۴۰۳

هر گرم طلا ۴۳۶۳۰۶ تومان شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۴/۲

هر گرم طلا 436306 تومان شد / قیمت طلا و دلار امروز 98/4/2

بازار طلا و سکه امروز تحت تاثیر تعطیلی بازارهای جهانی طلا و ثبات نرخ ارز بود که بر این اساس هر گرم طلای 18 عیار 436 هزار و 306 تومان تعیین شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز یکشنبه با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی تغییر نکرد و در رقم 1400 دلار برای هر اونس ثابت ماند.

طبق نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران منتظرند روند صعودی قیمت طلا در هفته جاری ادامه پیدا کند.

مهمترین عاملی که کمک کرد قیمت طلا هفته گذشته به بالاترین رکورد در پنج سال اخیر صعود کند، بیانیه کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا بود که نرخ‌های بهره را پس از نشست دو روزه خود تغییر نداد اما برای آماده کردن بازارها برای کاهش نرخ‌های بهره گام برداشت و دیگر از صبوری در خصوص سیاست پولی حرف نزد.

تغییر نظر سیاست گذاران آمریکایی پس از موضع مشابه بانک مرکزی اروپا روی می‌دهد. ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا اخیراً به کاهش نرخ‌های بهره اشاره کرده است.

همچنین تنش‌های ژئوپلیتیکی عامل دیگری است که با تقویت تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن، قیمت این فلز ارزشمند را بالا برد.

قیمت طلا در اواسط معاملات تا رکورد ۱۴۱۰ دلار و ۷۸ سنت پیش رفت که از اوایل سپتامبر سال ۲۰۱۳ تاکنون بی سابقه بود و کمک کرد طلا بزرگترین رشد هفتگی خود در بیش از سه سال اخیر را رقم بزند.

قیمت طلا از چهارشنبه که بانک مرکزی آمریکا به احتمال کاهش نرخ‌های بهره در سال میلادی جاری اشاره کرد، بیش از ۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گفته فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت فیلیپ فیوچرز، طلا در وضعیت شکستن قیمت بالاتر قرار دارد و غول خفته تحت تأثیر تسهیل شدن مواضع پولی بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی اروپا و همچنین ریسک ژئوپلیتیکی بیدار شده است.

جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد در کیتکو اظهار کرد: بازار طلا در کنترل خریداران است. بسیاری از معامله‌گران با نگرانی نسبت به تحولات ژئوپلیتیکی به تعطیلات آخر هفته رفتند و این موضوع به نفع طلا و نقره به عنوان دارایی‌های مطمئن است.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA اظهار کرد: روند صعودی طلا ادامه دارد زیرا اقدامات جهانی هماهنگی میان بانک‌های مرکزی برای تسهیل سیاست پولی و حمایت از رشد اقتصادی وجود دارد.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک با ابراز خوش بینی به افزایش قیمت طلا، گفت: طلا باید حمایت در محدوده ۱۳۵۵ تا ۱۳۷۵ دلار را حفظ کند تا به طور قطع مشخص شود این فلز ارزشمند محدوده قیمت پنج ساله خود را واقعاً شکسته است.

جورج گرو، مدیرکل شرکت مدیریت سرمایه RBC اظهار کرد نگرانی‌های جهانی به حد کافی وجود دارند که خریداران را در بازار طلا نگه دارند. اما چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز انتظار دارد طلا هفته جاری عقب نشینی کند با این حال نسبت به روندی صعودی طلا در بلندمدت خوش بین است.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۴/۰۲، قیمت دلار برای فروش 12,989 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12900 تومان و 13000 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 14,900 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4775 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 14800 تومان و 14900 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 500 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 705 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 436 هزار و 306 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 400 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 590 هزار تومان و 980 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.