کد مطلب: ۳۹۲۰۸۱

قیمت نیم سکه به ۲۲۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۵/۹

قیمت نیم سکه به 2200000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/5/9

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر کاهش قیمت ارز و رشد بهای جهانی طلا بود و بر این اساس قیمت نیم سکه به 2 میلیون و 200 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه در آستانه اعلام تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا با نوسان همراه بود و پس از کاهش ابتدای روز به 1431 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، به گفته برایان لان، مدیرکل شرکت "گلدسیلور سنترال"، اکثر سرمایه گذاران به دلیل نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، در حاشیه بازار مانده‌اند. اگر بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را ۲۵ واحد کاهش دهد، از آنجا که چنین اقدامی پیش از این از سوی بازار پیش بینی شده، قیمت طلا ممکن است کاهش پیدا کند. ما منتظریم ببینیم آیا کاهش بیشتر نرخ‌های بهره در راه خواهد بود. ما در بلندمدت نسبت به طلا خوش بین هستیم اما در کوتاه مدت ممکن است قیمت طلا پیش از این که روند صعودی در پیش بگیرد، اندکی تصحیح شود.

بازارها کاهش ۲۵ واحدی نرخ‌های بهره در نشست روز جاری بانک مرکزی آمریکا و کاهش ۲۵ درصدی در سپتامبر را ۱۰۰ درصد حساب کرده‌اند و اکنون منتظر بیانیه کمیته بازار آزاد فدرال برای روشن شدن دورنمای سیاست پولی آمریکا هستند.

آمارهایی که نشان داد هزینه مصرفی و قیمت‌ها در ژوئن اندکی رشد کرده است، انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد.

در این بین، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با اشاره به کندی رشد اقتصاد و تورم، درخواست خود از بانک مرکزی آمریکا برای کاهش بزرگ نرخ‌های بهره را تکرار کرد.

شاخص دلار آمریکا در معاملات روز چهارشنبه در برابر سبدی از ارزهای رقیب تغییری نداشت و در بالاترین حد دو ماه اخیر که روز سه شنبه به آن صعود کرده بود ایستاد.

بر اساس گزارش رویترز، در بازارهای مالی نگرانی‌های تجاری جدید در پی تهدیدهای ترامپ علیه پکن باعث شد بازارهای سهام آسیایی سقوط کنند.

ترامپ به چین هشدار داد اگر بخواهد برای توافق تجاری تا زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا دست نگه دارد، نتیجه ممکن است هیچ توافق یا توافق دشوارتری باشد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۵/۰۹ تا ساعت 17، قیمت دلار برای فروش 11,939 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11850 تومان و 11950 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش 13,593 تومان گزارش شده است، همچنین در بانک مرکزی 4685 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 13500 تومان و 13600 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 95 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 405 هزار و 372 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 200 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 420 هزار تومان و 940 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یه سوال میشه بفرمایید هی میگید سکه ، نیم به فلان قیمت رسید چرا ربع و گرمی از سر جاشون تکون نمی خورن چون براساس قیمت سکه تمام گرمی 500 هزار هست نه یک میلیون …