کد مطلب: ۳۹۱۸۹۷

قیمت نیم سکه ۲۲۵۰۰۰۰ تومان شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۵/۸

قیمت نیم سکه 2250000 تومان شد / قیمت طلا و دلار امروز 98/5/8

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر ثبات قیمت ارز و رشد ناچیز بهای جهانی طلا بود و بر این اساس قیمت نیم سکه 2 میلیون و 250 هزار تومان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا امروز سه‌شنبه همزمان با برگزاری نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا کاهش یافت اما پس از آن رشد خود را تجربه کرد و به 1428 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت "فیلیپ فیوچرز"، معاملات روز جاری اندک است و به نظر می‌رسد سرمایه گذاران پیش از هر گونه اقدامی، منتظر روشن شدن تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند. همچنین رشد ارزش دلار نیز قیمت طلا را با فشارهای کاهشی روبرو کرده است.

ارزش دلار به دلیل تعدیل انتظارات برای کاهش چشمگیر نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در بالاترین حد خود در دو ماه اخیر ایستاد. قویتر شدن دلار طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می‌کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت INTL FCStone در یادداشتی نوشت: هیچ کس تردیدی درباره کاهش نرخ‌های بهره توسط بانک مرکزی آمریکا ندارد با این حال انتظاراتی که ابتدای ماه جاری درباره کاهش چشمگیر نرخ‌های بهره وجود داشت، پس از این نشست ممکن است اندکی تعدیل شود.

در این بین، بانک مرکزی ژاپن در نشست سیاست پولی خود اعلام کرد اگر روند رشد اقتصادی ضعیف شود، برای تسهیل سیاست پولی تردید نخواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، همچنین مذاکرات تجاری آمریکا و چین که روز سه شنبه در شانگهای آغاز خواهد شد در کانون توجه سرمایه گذاران قرار دارد با این حال انتظارات درباره پیشرفت این مذاکرات اندکی است.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا در محدوده ۱۴۱۲ دلار تا ۱۴۲۷ دلار خنثی است و اگر از این محدوده خارج شود، جهت حرکت مشخصی پیدا خواهد کرد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۵/۰۸ تا ساعت 18، قیمت دلار برای فروش 12,050 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11950 تومان و 12050 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش 13,689 تومان گزارش شده است، همچنین در بانک مرکزی 4680 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 13600 تومان و 13700 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19:30، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 80 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 165 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 410 هزار و 220 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 250 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 450 هزار تومان و 980 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هر ریال سعودی چند تومان است

  • ما رهرو

    والا آ دم سردر گومه ک