خبر مهم:

کد مطلب: ۳۹۶۷۰۳

قیمت هر گرم طلا به ۴۰۵۳۷۲ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۶/۵

قیمت هر گرم طلا به 405372 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/6/5

قیمت طلا و سکه تحت تاثیر ثبات نسبی در بازار جهانی طلا و کاهش نرخ ارز تعیین شد و بر این اساس هر گرم طلای 18 عیار، 405 هزار و 372 تومان قیمت خورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار جهانی امروز سه‌شنبه با توجه به امیدواری‌ها نسبت به توافق تجاری آمریکا و چین تغییری نکرد و در محدوده 1532 دلار در نوسان بود.

براساس گزارش ایسنا، قیمت طلا روز دوشنبه از مرز ۱۵۵۰ دلار عبور کرده بود که بالاترین قیمت در بیش از شش سال اخیر بود، اما اظهارات واشنگتن و پکن که به احتمال آشتی میان دو کشور اشاره داشت باعث شد این فلز ارزشمند بخشی از رشد قیمت خود را از دست دهد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت: بر این باور است که چین درباره تمایل برای رسیدن به یک توافق صادق است. همزمان لیو هی، معاون نخست وزیر چین اظهار کرد چین تمایل داد این اختلاف از طریق مذاکرات آرام حل شود.

طلا که دارایی بدون بازدهی است در شرایط ابهام سیاسی و مالی به دارایی مطمئن تبدیل می‌شود.

هلن لو، تحلیلگر شرکت «آرگونات سکوریتیز» اظهار کرد: قیمت‌ها به دلیل لحن آشتی‌جویانه چین و ترامپ ثابت مانده است و بازار امیدوار می‌شود که نوعی توافق از این اختلاف حاصل شود. همچنین امیدها به تسهیل سیاست پولی از سوی بانک‌های مرکزی سراسر جهان از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

بازارها روی کاهش ۲۵ واحدی نرخهای بهره آمریکا در ماه میلادی آینده و کاهش ۱۰۰ واحدی آنها تا پایان سال آینده حساب باز کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای جهانی در ابتدای هفته تحت تاثیر تعرفه‌های جدیدی که از سوی دو اقتصاد بزرگ جهان اعلام شده بود ملتهب بودند. وزارت بازرگانی چین هفته گذشته اعلام کرد تعرفه واردات ۵۰۷۸ کالای آمریکایی شامل نفت خام، محصولات کشاورزی و هواپیماهای کوچک را از پنج به ۱۰ درصد افزایش خواهد داد. ترامپ نیز به تلافی این اقدام، اعلام کرد روی واردات ۵۵۰ میلیارد دلار کالای چینی پنج درصد دیگر تعرفه اضافه می‌کند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، اظهار کرد: آن‌طور که الگوهای فنی نشان می‌دهند هر اونس طلا ممکن است به محدوده ۱۵۴۶ تا ۱۵۶۸ دلار صعود کند.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ شب گذشته حدود ۰.۵ درصد رشد کرده بود.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۶/۰۵ قیمت دلار تا ساعت 18، 11,100 تومان اعلام شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11050 تومان و 11100 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو 12,296 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت یورو را 4663 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 12250 تومان و 12300 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18:30، قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 990 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 10 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام با کاهش همراه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 405 هزار و 372 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 60 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 260 هزار تومان و 880 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.