کد مطلب: ۳۹۶۶۸۱

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

حباب سکه برای نخستین بار صفر شد / کاهش ادامه‌دار قیمت طلا

حباب سکه برای نخستین بار صفر شد / کاهش ادامه‌دار قیمت طلا

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران می‌گوید: امروز بعد از سه سال و برای نخستین بار حباب سکه صفر شد. عمده‌ترین دلیل کاهش قیمت سکه به کاهش میزان تقاضا، عرضه ارز بانک مرکزی به بازار و قرار گرفتن در آستانه فرارسیدن ماه محرم و صفر است.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا کاهش قیمت طلا ادامه‌دار است یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: طی روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت جهانی طلا بودیم. با توجه به مناسبت‌های سیاسی و کنترل بانک مرکزی در بازار ارز کاهش قیمت طلا و سکه ارزان شد. با این رویه به نظر می‌رسد کاهش قیمت طلا در روزهای آینده ادامه داشته باشد.

محمد کشتی‌آرای با اشاره به حباب قیمت انواع سکه افزود: امروز بعد از سه سال و برای نخستین بار حباب سکه صفر شد. عمده‌ترین دلیل کاهش قیمت سکه به کاهش میزان تقاضا، عرضه ارز بانک مرکزی به بازار و در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و صفر است. حال با توجه به فروکش کردن حباب تمام سکه حباب انواع سکه نیز تخلیه شد. به عنوان مثال حباب نیم سکه 50 هزار تومان و حباب ربع سکه نیز 200 هزار تومان است.

او اظهار کرد: با توجه به فعل و انفعالات سیاسی و همچنین ادامه تنش‌های سیاسی میان آمریکا و چین، روند صعودی قیمت طلای جهانی ادامه‌دار است. چنانچه روند فعلی بانک مرکزی ادامه داشته باشد ثبات قیمت انواع سکه و طلا را در بازار شاهد هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دنباله پیام البته دستوری ها هم از زیر تیغ حساب کتاب خدا نمی توانند فرار کنند چون حق لاناس می کنند