کد مطلب: ۴۱۱۳۱۰

قیمت ربع سکه به ۱۴۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۸/۲۷

قیمت ربع سکه به 1400000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/8/27

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر ثبات نسبی بهای جهانی طلا و قیمت ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت هر قطعه ربع سکه به یک میلیون و 400 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا که امروز دوشنبه با توجه به امیدها درباره بهبود روابط تجاری آمریکا و چین کاهش یافته بود، با افت ارزش دلار با رشد نسبی مواجه شد و به رقم 1466 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، خبرگزاری شینهوا در گزارشی اعلام کرد واشنگتن و پکن مکالمه تلفنی میان مقامات عالی رتبه داشته‌اند و دو طرف درباره مسائل اساسی یکدیگر برای فاز اول توافق تجاری گفت و گو کرده‌اند.

مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: بهبود ریسک پذیری در آسیا و خوش بینی محتاطانه سرمایه گذاران نسبت به امضای فاز اول توافق تجاری میان آمریکا و چین پیش از کریسمس، قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داده اما ضعیف شدن دلار، افت طلا را محدود کرده است.

بازارهای سهام آسیا پس از اقدام غیرمنتظره چین در کاهش نرخ بهره کلیدی برای نخستین بار از سال ۲۰۱۵ که گمانه زنی‌هایی را درباره در پیش بودن تدابیر محرک مالی بیشتر برانگیخت، صعود کردند.

دلار در معاملات روز دوشنبه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ کاهش داشت.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: تنها سناریویی که باعث پشتیبانی از رشد قیمت طلا در مقطع فعلی خواهد شد، شکست مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین خواهد بود.

سرمایه گذاران همچنین به تحولات در هنگ کنگ چشم دوخته‌اند که همچنان با ادامه اعتراضات مردم، ناآرام مانده است. ریسک گریزی در بازار اغلب از قیمت طلا که در شرایط ناآرامی سیاسی و اقتصادی به پناهگاه مطمئن دارایی تبدیل می‌شود، حمایت می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار اکنون منتظر گزارش آخرین نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا برای ارزیابی روند سیاست پولی آتی این کشور هستند.

طلا به شدت به نرخهای بهره حساس است و نرخهای بهره پایین‌تر، هزینه نگهداری این فلز که بازدهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه گذاری در آن را بیشتر می‌کند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در محدوده ۱۴۶۲ تا ۱۴۷۲ دلار خنثی مانده است اما اگر به بالای ۱۴۷۲ دلار صعود کند، ممکن است تا سطح ۱۴۸۰ دلار پیشروی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۶ دلار و ۹۱ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۸۹۰ دلار و ۸۹ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری یک درصد افزایش یافت و به ۱۷۲۲ دلار رسید.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۳۹۸/۰۸/۲۷ تا ساعت 17، 11,888 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11800 تومان و 11900 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 13,095 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4655 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 13000 تومان و 13100 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 17، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 150 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 170 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 420 هزار و 839 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 230 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 400 هزار تومان و 850 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهرنوش

    طلاگرمی بیست هزارتومن گرون شد یه مدت ثابت نگه میدارن دوباره میره بالا