کد مطلب: ۴۱۴۳۱۶

قیمت سکه امامی به ۴۴۵۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۹/۱۱

قیمت سکه امامی به 4450000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/9/11

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر افزایش نرخ ارز و افت نسبی بهای جهانی طلا تعیین شد و بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید(امامی) به چهار میلیون و 450 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی تحت تاثیر کوچ سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های پرریسک با توجه به آمار اقتصادی مثبت کاهش یافت و به 1459 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، دلار قوی‌تر و آمار اقتصادی مثبت روی تقاضای سرمایه‌گذاران برای طلا تاثیر منفی گذاشته و باعث کاهش اندک قیمت طلا شده است.

رشد فعالیت کارخانه‌ای چین در نوامبر که دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان است، سرمایه‌گذاران را تشویق کرد به بازارهای سهام وارد شوند و تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را کاهش داد.

عاملی دیگری که روی تقاضای سرمایه‌گذاران برای طلا تاثیر گذاشت، رشد ارزش دلار بود که طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد.

ابهامات پیرامون حل مناقشه تجاری ۱۷ ماهه میان آمریکا و چین مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شد. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا چهارشنبه گذشته قانونی را امضا کرد که وزارت خارجه را ملزم می‌کند حداقل سالانه تایید کند هنگ کنگ به حد کافی از خودمختاری برخوردار است تا از شرایط تجاری مطلوب آمریکا برخوردار شود. پکن این اقدام را محکوم و اعلام کرد اقدامات متقابل قاطعی را انجام خواهد داد.

قیمت طلا در نوامبر به دلیل خوش بینی به توافق تجاری مقدماتی آمریکا و چین که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، تقریبا چهار درصد کاهش داشت که بزرگترین کاهش از نوامبر سال ۲۰۱۶ بود.

تحلیلگر گروه بانکی ANZ اظهار کرد: از هفته گذشته اتفاق خاصی روی نداده اما بازار درباره روند تحولات پیرامون مذاکرات تجاری آمریکا و چین در ابهام مانده و طلا به دلیل عدم داشتن روند قیمت مشخص، اندکی کاهش پیدا کرده است.

قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳ درصد رشد کرده که عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۹/۱۱ تا ساعت 18، 12,557 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 12400 تومان و 12550 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 13,754 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4628 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 13600 تومان و 13750 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 370 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 450 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه تمام طرح جدید نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 443 هزار و 900 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 350 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 520 هزار تومان و 890 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با توجه به اینکه فروش نفت ایران حدود ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده و کفگیر حسابی ته دیگ خورده و خزانه از ارز خالی شده ،دولت با کمبود شدید بودجه مواجه شده و قصد داره از طریق افزایش قیمت دلار و افزایش قیمت سکه ،دلارها و سکه های خودش را در بازار با قیمت بالاتر بفروشد و سود بیشتری به جیب بزند و کسری بودجه خودش را جبران کند.قیمت دلار و طلا نسبت به قیمت خودرو خیلی هم گران نشده.وقتی خودرو از ۲ میلیون تا ۱۳میلیون تومان گران بشه.طلا و سکه و دلار خیلی هم ارزان حساب میشه.