کد مطلب: ۶۲۳۶۸۵

ربع سکه گران شد / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۱/۱۳

ربع سکه گران شد / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۱/۱۳

طی معاملات امروز طلا و سکه ارزان شدند و در این بین تنها ربع سکه با ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت روندی خلاف سایر فلزات گرانبها در پیش گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی که افت ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا ریسک پذیری تازه سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار داد، ثابت بود و نزدیک مرز ۱۸۰۰ دلار ایستاد.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۷۹۸ دلار و ۲۱ سنت ایستاد. اونس طلا در معاملات روز گذشته تا مرز ۱۸۰۵ دلار و ۴۳ سنت صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۹۸ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۸۰۱ دلار و ۵۰ سنت بسته شده بود.

نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت "ای بی سی بولیون" در این باره گفت: تغییر رویکرد سرمایه‌گذاران و ریسک پذیری بیشتر آنها احتمالا برای طلا منفی است اما ضعف ارزش دلار به طلا کمک می کند و کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا از قیمت این فلز ارزشمند پشتیبانی خواهد کرد. اظهارات جیمز بولارد، رییس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس درباره افزایش ۵۰ واحدی نرخهای بهره، در راستای تمایل مقامات بانک مرکزی آمریکا برای ملایم کردن انتظارات بازار درباره روند و گستردگی تحکیم سیاست پولی است.

بولارد که موافق تحکیم سیاست پولی است، روز سه شنبه گفت: وی موافق افزایش نرخهای بهره در مارس، مه و ژوئن است اما از افزایش ۵۰ واحد نرخها حمایت نکرد.

اگر چه طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم به شمار می رود اما افزایش نرخها هزینه نگهداری این فلز که دارایی بدون بازدهی است را کمتر می کند.

هر سه شاخص وال استریت روز سه شنبه صعود کردند و شاخص انرژی در بالاترین حد چند سال اخیر بسته شد با این حال نوسان معاملات منعکس کننده ابهامات سرمایه‌گذاران درباره چگونگی واکنش به شرایط فعلی بازار است.

شاخص دلار از بالاترین حد ۱۹ ماه اخیر در برابر رقیبانش عقب نشینی کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر ساخت.

بر اساس گزارش رویترز، با انتظار سرمایه‌گذاران برای پنج دور افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در یک هفته اخیر ایستاد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۲ دلار و ۶۴ سنت ایستاد. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۰۲۵ دلار معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۲۳۵۹ دلار و ۷۳ سنت بود.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۲ بهمن تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۷ هزار و ۲۵۴ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۱۸۳ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۹۳۲ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۱۹ تومان تعیین شد. بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۳۱۷ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌های اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۳۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون ۹۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۰۷ هزار ۳۴۵ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۷۲۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۷۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوبه اینترنت نمی خواهاد متشکریم از برنامه خوبتان