کد مطلب: ۶۹۳۵۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند افزایشی طلا و صعود قابل توجه قیمت سکه / قیمت طلا و سکه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

روند افزایشی طلا و صعود قابل توجه قیمت سکه / قیمت طلا و سکه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

قیمت‌ طلا و سکه امروز دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، روند افزایشی دارد. کاهش خوشبینی‌ها به برجام و افزایش قیمت دلار، بازار را تحت تاثیر قرار داده است. سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار اکنون یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۷۴۹ تومان داد و ستد می‌شود. این رقم حدود ۶۰ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند افزایشی دارد و به قیمت ۱۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ نسبت به روز گذشته، بیش از یک میلیون تومان بیشتر است.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند صعودی دارد و به ۱۳ میلیون تومان رسیده است. این رقم حدود ۵۰۸ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است.

پرواز قیمت سکه

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، افزایشی و یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۲۶ هزار تومان بیشتر از روز گذشته.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر صعودی و ۱۴ میلیون و ۹ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به روز گذشته حدود ۶۴۱ هزار تومان بیشتر است.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و ۱۲ میلیون و ۹۷۶ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۴۴۸ هزار تومان از روز گذشته بیشتر است.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر، کاهشی و ۱,۷۳۵٫۸۸ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه ، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازارها ارسال شده است.

در بازار ارز چه گذشت؟

بعد از چند روز وجود جو خوشبینی در بازار ارز، به نظر می‌رسد کمی از تصورات مثبت معامله‌گران کاسته شده است. دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، بر خلاف روزهای اخیر روند افزایشی دارد. ارز آمریکایی که روز گذشته در کانال ۲۸ هزار تومان در مسیر نزول قیمت بود، امروز به کانال ۲۹ هزار تومان رفته است. در ساعات پایانی معاملات غیرقانونی در روز گذشته، قیمت دلار بر خلاف قبل، صعودی و به سطح ۲۹ هزار تومان نزدیک شد.

امروز قیمت‌های پیشنهادی برای معاملات نقدی از کانال ۲۹ هزار تومان آغاز شده است و در ادامه نیز روند افزایشی دارد. به گونه‌ای که به حدود ۲۹,۵۵۰ رسیده است. روز گذشته کف و سقف قیمت دلار، ۲۸,۲۲۰ تا ۲۹,۰۲۰ بود. اما روند در کل کاهشی شده بود. امروز اما، روند قیمتی هم برای دلار نقدی و هم معاملات غیرقانونی فردایی، افزایشی است.

دلار توافقی نیز به کانال ۲۸ هزار تومان صعود کرده و به ۲۸,۷۳۰ نیز رسیده است. دلار هرات هم روند افزایشی دارد و به کانال ۲۹ هزار تومان رسیده است.

اقتصادنیوز در این مورد نوشت: عده‌ای از معامله گران معتقدند که هر چقدر که روزهای تعیین تکلیف مذاکرات هسته ای طولانی‌تر شود ممکن است جو خوشبینی‌ها نیز کاهش پیدا کند. تقریبا شش روز از ارسال پاسخ برجامی ایران به اتحادیه اروپا می گذرد و هنوز واکنش قطعی از سوی آمریکا نسبت به این موضوع نشان داده نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، این شرایط قیمت‌ها را در بازار طلا و سکه نیز پس از چند روز افزایشی کرده است. در حالی که اونس جهانی، امروز و بازگشایی بازارها در روز نخست هفته، کاهشی بود.

موضوعات مهمی باقی‌مانده‌اند

ایسنا هم به نقل از سخنگوی وزیر امور خارجه نوشت: هنوز از سوی طرف مقابل، مشخصا آمریکایی‌ها، پاسخی به پیشنهاد طرف اروپایی دریافت نشده است و زمانی می‌توانیم از نتیجه‌بخش بودن مذاکرات صحبت کنیم که طرف اروپایی اعلام کند پاسخ طرف آمریکایی را دریافت کرده است.

ناصر کنعانی در نشست خبری خود در این ارتباط افزود: ما همچنان در مسیر مذاکره هستیم. اگر ایران نیازمند توافق است حتما طرف اروپایی و آمریکایی بیش از ایران نیازمند توافق هستند.

وی افزود: موضوعات باقی مانده هرچند ممکن است به نسبت اندک باشند ولی موضوعات مهمی هستند و باید در مورد آنها تصمیم‌گیری و توافق شود.

کنعانی گفت: تا این جا در مورد مذاکرات پیشرفت‌های نسبتا خوبی داشته‌ایم، اما مذاکرات یک مجموعه است و باید روی هم موضوعات مرتبط با مذاکرات توافق شود و تا زمانی که روی همه موضوعات توافق نشود، نمی‌توانیم بگوییم به توافق رسیده‌ایم.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

پیش‌بینی قیمت طلا را هر روز ساعت ۱۹ در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    س بازاردرهم برم اونس کاهش داره ایران قیمت میره بالا

  • خدارو شکر

    خداروشکر قیمت ها پایین اومده

  • تدداذر

    خداروشکر قیمت ها پایین اومده

  • ۲

    خداروشکر قیمت ها پایین اومده

  • ح

    نمی دونم اگه دلار پایین بیاد با این همه چکه چکار کنم و اگه دلار بالا بره به یقین من یکی از ثروت مند ترین مرد ایرانی میشم

  • بی عدالتی

    ماسفانه حتما قیمت ها صعودی تر میشه