کد مطلب: ۴۵۸۰۳۰

قیمت طلا و سکه به چقدر رسید؟ / آیا نوسان در بازار طلا ادامه دارد؟

قیمت طلا و سکه به چقدر رسید؟ / آیا نوسان در بازار طلا ادامه دارد؟

بازار سکه هم دیروز به تبعیت از دلار به تعدیل سرعت رشد خود پرداخت. ساعت ۱۶ دیروز هر سکه طرح جدید در بازار تهران به قیمت ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله شد و به رشد ۵۰ هزار تومانی (معادل ۶/ ۰ درصد) قناعت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این هفتمین رشد متوالی قیمت سکه ، این فلز گرانبهاست. سرعت رشد سکه در روزهای شنبه و یکشنبه اوج گرفت و تا ۳ درصد هم رفت، اما دیروز همراه با کاهش شتاب افزایشی دلار، از حرارت معاملاتی سکه‌بازان هم کاسته شد. ضمن اینکه طلای جهانی هم به رشد ملایم کمتر از ۴ دلاری (تا ساعت ۱۶) بسنده کرد تا عملا مجال بنیادی برای صعود سکه محدود شود.

فروکش التهابات ارزی و تداوم رونق بورس می‌تواند تا حدی بر سکه بیاورد، اگرچه همچنان چشم‌انداز بهای طلا، چه در سطح داخل و چه در بازارهای جهانی، صعودی است.

در بازار جهانی هم هر اونس طلای جهانی ساعت ۱۶ دوشنبه با رشد ۴ دلاری به قیمت ۱۷۴۸ دلار معامله شد. روز گذشته اونس طلا تا سطح ۱۷۵۸ دلار هم پیش رفت. این بالاترین سطح قیمت طلا طی بیش از یک ماه اخیر محسوب می‌شود. علاوه بر تنش‌های ژئوپلیتیک، موج جدید ابتلا به کرونا در سطح جهانی امید به ترمیم آسیب‌های اقتصادی شیوع این ویروس را کمرنگ ساخته و سرمایه‌ها را به سمت بازارهای امنی چون طلا کشانده است.

سازمان بهداشت جهانی روز یکشنبه اعلام کرد که نرخ شیوع کرونا در آمریکای شمالی و جنوبی بیشترین افزایش را داشته است. از طرف دیگر، هشدار مقامات فدرال رزرو مبنی بر تشدید بیکاری در آمریکا در صورت طولانی‌تر شدن دوره بهبود فعالیت‌های تولیدی هم از طلا حمایت کرد. گزارش پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، آمارهای پیش رو در حوزه یورو و انگلستان مورد توجه طلاست.

دنیای اقتصادی علاوه بر این تحلیل، در گزارشی دیگر نوشته است: روز دوشنبه طلا در ادامه روند صعودی خود به قیمت ۱۷۶۰ دلاری رسید. اکثر کارشناسان و اقتصاددانان بر صعودی بودن روند قیمت فلز زرد در افق زمانی کوتاه‌مدت اجماع دارند. فلز زرد برای آخرین بار در هجدهمین روز از ماه مه، بیش از یک‌ ماه پیش، قیمت ۱۷۶۵ دلاری را برای لحظاتی لمس کرده بود، هر چند که در آن روز به سطوح قیمتی پایین‌تر بازگشت. کارشناسان بازار تاکید کرده‌اند در صورتی که تحت تاثیر ادامه‌دار شدن مدت ریکاوری اقتصاد جهان، بانک‌های مرکزی به اقدامات حمایتی و انبساطی خود ادامه دهند، طلا می‌تواند در هفته‌های آتی به سمت مرز ۱۸۰۰ دلاری حرکت کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوش به حال طلا فروشان وبیچاره فقرا

  • ناشناس

    کل مردم ایران قبول دارندکه نرخ واقعی سکه خیلی پایین ترازاین حرفاست تحریم هافشاربرمردم واردمی آید) آخرش چی وچندقراره بشه الان تاپایان سال ۸ ماه مونده وسکه از۸ تومان گذشته خدا بدادمون برسه

  • ناشناس

    طلا چه بخواهیم چه نخواهیم افزایشیست مردم مواظب باشین دلالان مسکن و زمین از موقعیت پیش آمده سوءاستفاده نکنند که دولت طرحی در پیش دارد که زمین مفت و مسکن به تبع آن به شدت کاهشیست.

  • ناشناس

    خیلی شرم آوره مگه سکه شش ماه پیش پنج تومان نبود چطورسر از هشت ملیون درآورده دراین مدت کم ،،،،،،این قیمت نمی ارزد