خبر مهم:

کد مطلب: ۴۸۰۴۶۰

جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۷/۸

جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/7/8

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به سیزده میلیون و ۵۸۱ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر عقب نشینی دلار از اوج دو ماهه خود و انتظار سرمایه‌گذاران برای نخستین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا اندکی افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۸۳ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمت‌ها روز گذشته ۱.۱ درصد صعود کرده بودند که بزرگترین افزایش یک روزه از اواخر اوت بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

شاخص دلار در معاملات روز جاری کاهشی ظاهر شد و از رکورد ۹۴.۷۴۵ واحدی که در هفته گذشته به ثبت رسانده بود، فاصله گرفت. دلار ضعیف‌تر معاملات طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می‌کند.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC سنگاپور با اشاره به چشم‌انداز تصویب بسته کمک مالی بیشتر در آمریکا، اظهار کرد: افت دلار به طلا کمک کرد و همبستگی میان این دو بازار قوی مانده است. اگر این بسته کمک مالی پیش از انتخابات نوامبر تصویب شود، به ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران کمک خواهد کرد و قیمت طلا ممکن است تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار و بالا رفتن انتظارات تورمی، بالاتر رود.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد نمایندگان دموکرات لایحه کمک مالی ۲.۲ تریلیون دلاری را رونمایی کردند اما مشخص نکرد این پیشنهاد چه زمانی به رای گذاشته خواهد شد.

طلا که در شرایط بی ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود تحت تاثیر تدابیر محرک مالی کم‌سابقه دولت‌ها و بانک‌های مرکزی سراسر جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۲۰ درصد رشد قیمت داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، تنها پنج هفته به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر باقی مانده و در آستانه نخستین مناظره میان دونالد ترامپ و جو بایدن، کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا بازارها محتاط شده‌اند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۲۳ دلار و ۶۶ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۸۷۹ دلار و ۹۴ سنت بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۲۶۳ دلار و ۲۳ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 8 مهر ساعت 18، با 452 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 28،495 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۸ و 500 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۸ هزار و 400 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 8 مهر ساعت 18، با 306 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 33،346 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۳ هزار و 350 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۳ هزار و 250 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم سیزده میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید سیزده میلیون و ۵۸۱ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و دو میلیون و 305 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت دلار هم متاثر از قیمت جهانی بالا رفته

  • ناشناس

    سلام به نظرتون قیمت طلاصعودی هستش؟؟؟

  • ناشناس

    همه فروشنده دلار شدن … من به سختی تونستم دلار ها مو بندازم و خروج کنم … نگه داری دلار الان ریسکش خیلی زیاده

  • ناشناس

    فروش دلار کم ریسک
    خرید دلار پر ریسک
    نگه داری دلار پر ریسک
    تصمیم گیری با شما !!!

  • ناشناس

    اگر دلار دارید بفروشید
    نفروشید و صف فروش بشه دیگه نمیتونید بفروشید
    ریزش دلار خیلی نزدیک است

  • ناشناس

    سلام لطفا بگید طلا نزولی میشه؟کی زمان فروشه؟

  • سویل

    ماشین …..پر
    طلا………….پر
    خونه……………پر
    بورس…………….نپر

    • ناشناس

      آرزوهایی ما جوونها هم پر

  • ناشناس

    به نظر من طلا ممکن یه ذره افت کنه.ولی این کوتاه مدت هست و سریع بازهم اوج می گیره…ویکی از دلایلش هم اینه که امروز دیگه طلا رو بعنوان یه چیز زینتی نمی بینند..همه هجوم اوردند برای سرمایه گذاری..و تقاضا بسیار بالا رفته…و از طرفی هم اقتصاد فلج جامعه به اون دامن می زنه….پس چطور ممکنه طلا ارزون بشه…البته این نظر شخصی بنده هست…

  • مسلم

    نه کوره