کد مطلب: ۷۰۶۴۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش قیمت طلا تا کانال ۱٫۲ میلیونی / افزایش قیمت دلار در کانال ۳۱ هزار تومانی

کاهش قیمت طلا تا کانال ۱٫۲ میلیونی / افزایش قیمت دلار در کانال ۳۱ هزار تومانی

قیمت طلا و سکه، امروز چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱، در منابع مختلف روند نوسانی دارد. کاهش قیمت اونس، طلا را به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی برده است. قیمت دلار اما هنوز در کانال ۳۱ هزار تومانی در حال افزایش است. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازارها را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند و در برخی منابع به کانال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی کاهش پیدا کرده است.

سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار اکنون یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۹۹۳ تومان داد و ستد می‌شود. این رقم حدود هشت هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته است.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ نسبت به روز کاری گذشته، ۵۰ هزار تومان کمتر است.

قیمت سکه طرح قدیم اما اکنون روند ثابتی دارد و به ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم نسبت روز کاری گذشته تغییر خاصی ندارد.

کاهش قیمت‌ طلا و افزایش نرخ سکه

اما شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، کاهشی و یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۱۳ هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته.

اما این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و حدود ۱۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به روز کاری گذشته حدود ۱۵۲ هزار تومان بیشتر است.

اما به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی است و ۱۳ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۴۹ هزار تومان از روز کاری گذشته کمتر است.

طلا

امروز قیمت‌ها در بازار طلا کاهشی است اما برخی منابع سکه، را افزایشی اعلام کرده‌اند.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

آخرین نوسانات دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، طلا و سکه ، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته‌ای و همچنین تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران برای بازارها ارسال شده. این سیگنال‌ها در روزهای اخیر قیمت دلار را افزایشی کرده است.

دلار در بازار آزاد نیز بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، با افزایش نسبت به روز کاری گذشته آغاز کرد. روز دوشنبه، آخرین نرخ دلار نقدی ۳۱۶۶۰ تومان بود. امروز معاملات با قیمت ۳۱,۷۲۰ تومان آغاز شد. در ادامه نرخ‌ها نوشان داشت و به ۳۱,۷۵۰ تومان رسید. همین روند نوسانی قیمت، در مورد معاملات غیرقانونی فردایی نیز در جریان است.

ارز آمریکایی، روزهای گذشته روندی نوسانی داشت. کف و سقف قیمت دلار روز دوشنبه ۴ مهر، در برخی کانال‌های تلگرامی، ۳۱,۶۶۰ و ۳۱,۷۴۰ تومان اعلام شد.

همچنین، کف و سقف قیمت دلار فردایی، روز سه‌شنبه ۶ مهر (تعطیل رسمی) به ۳۱,۶۵۰ و ۳۱,۷۲۰ هزار تومان رسید. بعضی معتقدند این منابع، قیمت دلار را بیشتر از نرخ کف بازار اعلام می‌کنند.

آخرین اخبار برجام

وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود با دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد. این دو مقام مسئول درباره مذاکرات برجام گفت‌وگو کردند.

به نقل از ایرنا، امیرعبداللهیان در این دیدار، گفت: پیشرفت‌های زیادی در مذاکرات انجام شده و ما معتقدیم که توافق دست یافتنی است اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه برخورد کند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز تاکید کرد که ما همواره از بازگشت همه طرف‌ها به توافق حمایت کرده‌ایم و امیدوارم بزودی شاهد تحقق آن باشیم.

روز گذشته نیز امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با اشاره به آخرین تحولات در زمینه برجام، گفته بود: چنانچه دولت آمریکا اراده‌ای برای اتخاذ تصمیم داشته باشد، حصول توافق دور از دسترس نخواهد بود، اما آمریکا تاکنون قادر به اتخاذ تصمیم واقع‌بینانه نبوده است. ما میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

پیش‌بینی قیمت طلا را هر روز ساعت ۱۹ در تجارت‌نیوز بخوانید.

آخرین اخبار در مورد دلار و ارز را در صفحه اخبار ارز و طلا ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.