کد مطلب: ۵۷۸۳۹۵

امروز در بازار طلا و سکه چه گذشت؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۱۷

امروز در بازار طلا و سکه چه گذشت؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۱۷

قیمت طلا و سکه امروز با پیروی از رشد بهای طلای جهانی و رشد نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به ۱۲ میلیون و ۱۷۶ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‎‌نیوز ، قیمت طلا پس از سقوط بیش از یک درصدی روز گذشته، در معاملات روز چهارشنبه اندکی افزایش یافت اما همچنان پایین سطح روانی مهم ۱۸۰۰ دلار ماند.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۹۷ دلار و ۵۶ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییری نداشت و در ۱۷۹۹ دلار و ۴۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار شب گذشته ۳۵ دلار و ۲۰ سنت معادل ۱.۹ درصد کاهش، در ۱۷۹۸ دلار و ۵۰ سنت بسته شد.

طلا روز سه‌شنبه بزرگترین کاهش قیمت در حدود یک ماه اخیر را داشت که در پی رشد ارزش دلار و بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا روی داد.

شاخص دلار در معاملات روز جاری ثابت بود در حالی که بازده اوراق قرضه در زمان معاملات آسیایی کاهش داشت.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی‌جی مارکت گفت: در آینده کوتاه طلا تحت تاثیر آمار اقتصادی و آنچه آمار آمریکا درباره زمان تعدیل خرید اوراق قرضه می‌گویند، قرار خواهد داشت. اگر طلا فرصت دوباره ای برای افزایش پیدا کند، سطح ۱۸۳۰ دلار را تست خواهد کرد اما به نظر نمی‌رسد فضا به نحوی باشد که قیمت‌ها را به سطح بالاتری هدایت کند.

رشد موارد ابتلا به کووید ۱۹ که ناشی از شیوع کرونای دلتا بود به احیای رشد اشتغال آمریکا در اوت ضربه زد و روند احیای اقتصاد جهانی را به خطر انداخت. این وضعیت باعث شد انتظارات برای ادامه اجرای برنامه انبساطی بانک مرکزی آمریکا برای مدت طولانی‌تر تقویت شود.

هارشال باروت، مشاور تحقیقاتی ارشد شرکت متالز فوکوس در امور جنوب آسیا گفت: فضای اقتصادکلان نشان می‌دهد که تعدیل خرید اوراق قرضه یا افزایش نرخ‌ها ممکن است به سرعت اتفاق نیافتد و این موضوع به نحوی از طلا پشتیبانی می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران اکنون منتظر نشست سیاست پولی روز پنج‌شنبه بانک مرکزی اروپا هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۴ دلار و ۳۰ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۰۰۰ دلار و ۵۲ سنت و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۳۷۶ دلار و ۷۶ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۷ شهریور تا ساعت ۱۹، نسبت به دیروز افزایش یافت و ۲۷ هزار و ۶۵۸ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۲۶۹ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز افزایش یافت و در رقم ۳۱ هزار و ۴۸۲ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۷۶ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۵۳۹ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۹۱۵ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۶۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۷۶ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۱۲ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام طلادرآینده بالامیشه یاپایین میاد