کد مطلب: ۳۵۶۷۱۶

قیمت لبنیات در ایام عید نوسانی نخواهد داشت

قیمت لبنیات در ایام عید نوسانی نخواهد داشت

رضا باکری گفت: اگر دامداران در قیمت شیرخام تغییری ایجاد نکنند، قیمت لبنیات در ایام عید نوسانی نخواهد داشت.

باکری گفت: اگر دامداران در قیمت شیرخام تغییری ایجاد نکنند، قیمت لبنیات در ایام عید نوسانی نخواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، رضا باکری از ثبات و آرامش بازار لبنیات خبر داد و گفت: اگرچه دامداران حاضر به عرضه شیرخام با نرخ مصوب ۲ هزار تومان نیستند، اما محصولات لبنی همچنان متناسب با مصوبه عرضه می‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و تاثیر آن بر بهای تمام شده، دامداران به نرخ مصوب شیرخام اعتراض دارند که هم‌اکنون از طریق ستاد تنظیم بازار در حال رایزنی برای افزایش قیمت شیرخام تولیدی هستند.

باکری ادامه داد: تا زمانی‌که مصوبه جدیدی از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام نشود، روند کنونی قیمت در بازار ادامه‌دار خواهد شد.

دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه دامداران هر کیلو شیرخام را ۱۵۰ تا ۳۰۰ تومان بالاتر از قیمت مصوب تحویل کارخانه‌های لبنی می‌دهند، بیان کرد: هم‌اکنون کارخانه‌ها حاضر به اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر عرضه شیرخام با نرخ مصوب ۲ هزار تومان نیستند، به طوری‌که علی‌رغم ارائه فرم انعقاد قرارداد کارخانه‌ها با دامداران از سوی معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، اما تاکنون قراردادی منعقد نشده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: تا زمانی‌که ستاد تنظیم بازار، تقاضای دامداران مبنی بر تغییر قیمت را پاسخ ندهد، کارخانه‌های لبنی نمی‌توانند درخواست افزایش قیمت کنند.

باکری درباره تحولات پیش روی بازار لبنیات بیان کرد: با توجه به آنکه قیمت‌های جدید شیر و محصولات لبنی در تاریخ ۱۳ آذر به تصویب رسیده است، از این رو بعید به نظر می‌رسد که مجدد ستاد تنظیم بازار قیمت‌ها را افزایش دهد.

به گفته وی، با توجه به نزدیکی ایام نوروز کارخانه‌های لبنی حاضر به جذب هر میزان شیرخامی که دامداران در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، هستند.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع بازار لبنیات شب عید نخواهیم داشت، تصریح کرد: اگر دامداران در قیمت شیرخام تغییری ایجاد نکنند، قیمت لبنیات در ایام عید نوسانی نخواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.