کد مطلب: ۳۹۵۵۹۴

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت لوازم خانگی خارجی ۲۵ درصد ارزان شد

قیمت لوازم خانگی خارجی 25 درصد ارزان شد

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران می‌گوید: قیمت لوازم خانگی ایرانی در حالی طی دو ماه اخیر ثابت باقی مانده که قیمت کالاهای خارجی با افت 20 تا 25 درصدی در بازار رو به رو است؛ چرا که تعداد کالاهای لوازم خانگی قاچاق خارجی در بازار به شدت رو به افزایش است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت لوازم خانگی در بازار ارزان شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت لوازم خانگی ایرانی در دو ماه اخیر تغییر چندانی نداشته است. یعنی قیمت کالاها با برند ایرانی در بازار ثابت است؛ یکی از دلایل ثبات قیمت کالاهای لوازم خانگی تثبیت قیمت دلار نیمایی است. تولیدکنندگان ایرانی برای تولید کالاها از ارز نیمایی استفاده می‌کنند که قیمت این ارز طی دو ماه اخیر در سامانه نیما ثابت باقی مانده است.

مرتضی میری افزود: قیمت لوازم خانگی ایرانی در حالی طی دو ماه اخیر ثابت باقی مانده که قیمت کالاهای خارجی با افت 20 تا 25 درصدی در بازار رو به رو است؛ چرا که تعداد کالاهای لوازم خانگی قاچاق خارجی در بازار به شدت افزایش یافته، همین موضوع بازار را اشباع کرده و منجر به تعدیل قیمت‌ها شده است.

کمبود لوازم خانگی نداریم

او با اشاره به وضعیت بازار لوازم خانگی و میزان تقاضای مردم گفت: با توجه به افزایش هیجانی قیمت‌ها قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و برخی مردم نیز کالاهای مورد نیاز خود را در بازارهای دست دوم تامین می‌کنند. بنابراین بازار با کمبود جنس رو به رو نیست.

میری در توصیه‌ای به دولتمردان اظهار کرد: برای تقویت تولید داخل و مبارزه با قاچاق کالا ما حاضریم با مسئولان دولت همکاری لازم را داشته باشیم این به شرط آن است که برای مبارزه با قاچاقچیان این بار به جای برخورد با واحدهای صنفی از انبارها و سوله‌ها اقدامات لازم انجام شود؛ چرا که واحدهای صنفی در توزیع لوازم خانگی قاچاق نقشی ندارند؛ همچنین اشباع بازار لوازم خانگی خارجی قاچاق قطعا کار کوله‌بران نیست و این یک شبکه بزرگی است که باید با آن مقابله کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ali

    سلام من خلیج نشینم اصلا قیمت پایین نیومده