کد مطلب: ۵۲۰۵۸۵

مدیر اتحادیه مرغداران گوشتی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت مرغ را اعلام نمی‌کنیم / مردم برای دپو مرغ پول ندارند

قیمت مرغ را اعلام نمی‌کنیم / مردم برای دپو مرغ پول ندارند

با تولید شبانه‌ریزی توسط مرغدارها اما مرغ در ویترین تعدادی از واحدهای صنفی موجود نیست. همچنان برخی برای خرید مرغ صف می‌بندند. مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی می‌گوید: این روزها اعلام کردن قیمت مرغ، بازار را تحریک می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرغدارها معتقدند که بیش از نیاز مصرف کشور مرغ تولید می‌کنند اما این مرغ‌ها بعد از کشتارگاه به دست مردم نمی‌رسد. پس این مرغ‌ها کجا می‌روند؟

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی معتقد است: ما مرغ تولید می‌کنیم اما خبرهایی که به ما می‌رسد این است که به میزانی که مرغدارها مرغ تولید می‌کنند این میزان خودش را در بازار نشان نمی‌دهد، خودمان هم نمی‌دانیم چرا؟

محمد علی کمالی سروستانی به تجارت‌نیوز گفت: کمبود مرغ، بعد از کشتارگاه یا بعد از خروج مرغ از درب مرغداری‌ها شروع می‌شود.

برخی فروشندگان مرغ از کاهش جوجه‌ریزی خبر می‌دهند و معتقدند که مرغدارها جوجه‌ریزی نکردند و همین مساله باعث تشکیل صف در واحدهای صنفی شده است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی اضافه کرد: سوال ما هم همین است که این مرغ‌های تولید شده کجا می‌رود؟ دستگاه‌های نظارتی باید به این سوال پاسخ بدهند.

احتمالا مرغ‌ها را منجمد می‌کنند

تولید مرغ چقدر است؟ کمالی سروستانی پاسخ داد: مرغدارهای استان خراسان می‌گویند ۶۰۰ تن در روز مرغ تولید می‌کنند، این در حالی است که از این میزان ۴۰۰ تن بیشتر مصرف نمی‌شود. در این مسیر مشکلاتی وجود دارد. معلوم نیست مرغ را می‌برند منجمد می‌کنند یا جای دیگری می‌برند.

چندی پیش محمدعلی فروغی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید در اصفهان گفته بود: «امسال مردم بیشتر مرغ می‌خرند و در فریزرهایشان دپو می‌کنند.»

کمالی سروستانی با اشاره به این اظهارات گفت: اینکه می‌گویند مردم امسال بیشتر مرغ خریدند، این طور نیست. مردم برای خرید مرغ پول ندارند. باید ردیابی شود که این میزان مرغی که از مرغداری‌ها خارج می‌شود کجا می‌رود. چرا که بعد از خروج مرغ از مرغداری‌ها هیچ نظارتی وجود ندارد.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جالبه عروسیهاوعزا.هم که الان بخاطر کرونا
    درست وکامل انجام نمیشه .اخه میگفتن
    مرغ هم تو عروسی میخورن هم در عزا.
    الان همه گرانیهای ما همش کاردلالهاست
    واین نشان میده که مسئولین اونطور که باید
    مدیریت کنن نمیکنند چند تا کاسب ۴۰ سال پیش بیارن همه این گرونیها تمام میشه.

  • ناشناس

    باید از گشنگی بمیریم…. مملکت ب کجا رسیده حاضرن منجم مد بشه خراب بشه ب یک قیمت ارزون ندن ک مردم بدبخت سرزمین مرغ هورمونی بخورن.

  • ناشناس

    فقط میگم خدا ازسرتون نگذره

  • ناشناس

    بله حتما مردم ایران با پولهای کلانی که دارن مرغ ها رو میخرن بعدهم همه روانبار میکنن واقعا چی فکر میکنید مردمی که پول خرید اسکلت مرغ رو ندارن از کجا میارن این همه مرغی که به قول خودتون تولید شده رو بخرن وانبار کنن فقط خدا ازتون نگذره

  • ناشناس

    اقایون مسوول خودتم میتونی به زن و بچت بگی پول ندارم کار ندارم گرونیه هیچی نخورید هیچی نخرید اگه مردی بگو ولی مردای ایرانی باید بگن چون ندارن وهمیشه شرمند ه ی خونواده هاشونن

  • ناشناس

    چی بگم والله.حتما معجزه رخ داده مرغها پر میکشن ومرن ییلاق وقشلاق .چطور مرغ از کشتارگاه خارج وکسی نمیدونه کجامیره ودپو ومنجمد و….میشه.
    البته دز کشور ما امری طبیعی هست دلار ۴۲۰۰تومنی معلوم نباشه کجا زفت مزغ هم میره .پ.ن.پ

  • ناشناس

    مملکتی دولتش ندونن مرغش کجا میره دیگه تکلیف بقیه اش مشخصه

  • ناشناس

    مرغا قدقد کنان چارتر میگیرن میرن خارج ?? واقعا خجالت آورین مسئولین بی عرضه!

  • ناشناس

    به جهنم

  • ناشناس

    مرغ
    کیلو ۳۰ هزار
    مرغ بانو