خبر مهم:

کد مطلب: ۳۱۰۹۹۷

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت مسکن تا پایان سال ارزان نمی‌شود

قیمت مسکن تا پایان سال ارزان نمی‌شود

یک کارشناس بازار مسکن به مردم توصیه قابل توجهی دارد. او می‌گوید: قیمت مسکن تا پایان سال ارزان نمی‌شود. چنانچه در این مقطع سرمایه‌های پنهانی مردم به بازار مسکن تزریق شود در آینده شاهد تثبیت این نرخ‌های گران شده در  بازار مسکن خواهیم بود. 

یک کارشناس مسکن گفت: وضعیت مسکن همانند وضعیت نرخ طلا، سکه و بورس نیست که به یکباره با افزایش آنی نرخ ارز، قیمت‌ها رشد و با یک هیجان قیمت‌ها افت کند. چنانچه قیمت مسکن بالا رود در یک بازه زمانی طولانی مدت حدود 10 تا 15 درصد گرانی‌ها را در خود تثبیت خواهد کرد. بنابراین افت قیمت مسکن به راحتی انجام نمی‌شود.

منصور غیبی در پاسخ به این پرسش که روند قیمت مسکن تا پایان سال با چه وضعیتی رو به رو خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز پاسخ داد: در حال حاضر در این وضعیت از بازار مسکن چند استنباط را می‌توان برداشت کرد. نخست آنکه با ریزش بازارهای موازی مسکن همچون طلا، ارز، بورس می‌توان چشم‌انداز مثبتی را برای این حوزه(مسکن) متصور بود. استنباط دیگر هم ساماندهی وضعیت فعلی به اقدامات دولت بستگی دارد که به دلیل کندی حرکت و عدم دخالت در بازارهای موازی آینده صنعت مسکن را با برخی ابهامات مواجه کرده است.

او اظهار کرد: زمانی که یک پزشک با بیمار بدحالی مواجه می‌شود باید سریعا الزاماتی را فراهم کند تا حال بیمار را براساس ضرب آهنگ موجود در جامعه بهبود بخشد. وظیفه حکمرانان در کشور همین است. باید مولفه‌های مختلف اقتصادی را براساس ضرب آهنگ موجود تنظیم و وضعیت موجود را درمان کنند. در حقیقت با گرانی یکباره قیمت مسکن مردم در شوک کامل به سر می‌برند.

غیبی عنوان کرد: اگر دولت در این بازه زمانی در بازارهای موازی مسکن ورود پیدا کند و وضعیت بخشی از مولفه‌ها را بهبود بخشد در آینده شاهد آرامش در بازار مسکن خواهیم بود. اما چنانچه بالعکس این اتفاق رخ دهد و حکمرانان برنامه‌ای را برای بازارهای موازی نداشته باشند رشد نجومی قیمت‌ها تثبیت خواهد شد.

او در توصیه‌ای به مردم گفت: چنانچه در این مقطع زمانی سرمایه‌های پنهانی مردم در این وضعیت به بازار مسکن تزریق شود در آینده شاهد تثبیت این نرخ‌های گران شده در بازار مسکن خواهیم بود. هرچند که معتقدیم کاهش شدید قیمت خانه رخ نخواهد داد اما امیدواریم فروشنده‌های واقعی در یک بازار دارای آرامش ورود کرده و فایل‌های خود را در اختیار خریداران قرار دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.