کد مطلب: ۶۱۳۹۳۴

تغییر قیمت ماهانه آپارتمان در مراکز استان‌ها

قیمت مسکن در مراکز استان‌ها چقدر افزایش یافت؟ / رشد ۸ درصدی آپارتمان در یاسوج

قیمت مسکن در مراکز استان‌ها چقدر افزایش یافت؟ / رشد ۸ درصدی آپارتمان در یاسوج

بر اساس نیازمندی‌های دیوار و قیمت مسکن در مراکز استان‌ها لیستی از متوسط قیمت فروش آپارتمان در مراکز استان‌ها به همراه تغییرات قیمت آن‌ها به دست آمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، یاسوج، در آذرماه بیشترین میزان افزایش نرخ واحد مسکونی را داشت. آگهی‌های درج‌شده در دیوار یاسوج در آذرماه ۸.۱ درصد گران‌تر از آگهی‌های آبان‌ماه بوده‌اند.

هر متر مربع آپارتمان ۲ تا ۵ ساله در یاسوج در آبان‌ماه حدود ۶.۵ میلیون تومان آگهی شده بود؛ اما قیمت میانگین آگهی‌های فروش آپارتمان در دیوار یاسوج در آذرماه حدود ۷ میلیون تومان بر متر مربع است.

با وجود تورم چشمگیر، یاسوج همچنان ارزان‌ترین آپارتمان‌ها را در میان مراکز استان‌ها دارد. در مقابل شیراز، مرکز استان فارس، که با وجود کاهش قیمتی که در ماه گذشته تجربه کرد همچنان گران‌ترین مرکز استان پس از تهران است.

آگهی‌های مربوط به برخی از شهرها نیز نشان‌دهنده افت قیمت فروش هستند. مرکز استان چهارمحال و بختیاری، شهرکرد، بیشترین کاهش قیمت را در میان مراکز استان‌ها داشت.

آگهی‌های فروش آپارتمان درج‌شده در دیوار شهرکرد در آذرماه حدود ۷.۴ درصد نسبت به آبان‌ماه کاهش قیمت داشته‌اند؛ بدین معنی که قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهرکرد از حدود ۱۲ میلیون تومان به حدود ۱۱ میلیون تومان رسیده است.

آگهی‌های فروش که در دیوار درج شده‌اند، به طور میانگین ۱.۵ درصد افزایش نرخ آپارتمان در مراکز استان‌ها را نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهند. به بیان دقیق‌تر، قیمت متوسط هر متر مربع آپارتمان در مرکز هر استان در آبان‌ماه حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده؛ در حالی که در آذرماه حدود ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شده است.

در جدول زیر متوسط قیمت یک متر مربع آپارتمان در برخی از مراکز استان‌ها را به همراه تغییرات قیمت ماهانه مشاهده می‌کنید.

1 page 0001 4

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حق

    خونه مسکونی ۳۰درصدافزایش قیمت داشته وبالاترهم میره بااین اوضاع ،یه خونه که دوماه پیش میگفتن یک ودویست الان میگن ۱۵۵۰خیلی گرون شده