کد مطلب: ۴۴۳۳۲۳

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی تهران پاسخ داد:

قیمت مصالح ساختمانی بعد از کرونا چه می‌شود؟

قیمت مصالح ساختمانی بعد از کرونا چه می‌شود؟

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی تهران می‌گوید: با توجه به اینکه مقرر شد نرخ دستمزد کارگران تا ۲۱ درصد افزایش یابد چنانچه با این وضعیت نرخ ارز، قیمت بیمه و مالیات تغییری نکند، منطقی است که قیمت مصالح ساختمانی بین ۲۲ تا ۲۳ درصد گران شود.

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی تهران درباره وضعیت بازار ساخت و ساز به تجارت‌نیوز گفت: قیمت‌گذاری مواد کانی غیرفلزی از دستور دولت خارج شده است. با این شرایط ما معتقدیم که قیمت مصالح ساختمانی را باید عرضه و تقاضا تعیین کند و نه تولیدکنندگان. چرا که ورود تولیدکنندگان در عرصه قیمت‌گذاری اثر سویی را در بازار به همراه خواهد داشت و رقابت منفی را برای فعالان بازار به همراه دارد.

اسماعیل کاظمی افزود: چنانچه ویروس کرونا در سه ماهه ابتدایی سال مهار نشود صنعت ساخت و ساز دچار رکود خواهد شد. این موضوع می‌تواند رقابت منفی را در میان فعالان بازار رقم زند. یعنی قدرت خرید مردم برای ساخت و ساز فروکش می‌کند از این رو برخی از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، برای فروش کالاهایشان ترفندهای جدیدی را از جمله کاهش قیمت محصولات یا ارائه تخفیف بر روی برخی کالاها اعمال خواهند کرد که این موضوع هم به ضرر تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان خواهد شد.

او با اشاره به وضعیت ساخت و ساز در شش ماه دوم سال اظهار کرد: بعید است سرمایه‌گذاران در شش ماه نخست سال اقدامی جهت ساخت و ساز مسکن داشته باشند. البته دولت هم برای مهار کردن رکود در صنعت ساخت و ساز نباید غافل شود.

کاظمی با اشاره به تاثیر افزایش نرخ دستمزد بر مصالح ساختمانی گفت: با توجه به اینکه مقرر شد نرخ دستمزد کارگران تا ۲۱ درصد افزایش یابد چنانچه با این وضعیت نرخ ارز، قیمت بیمه و مالیات تغییری نکند، منطقی است که قیمت مصالح ساختمانی بین ۲۲ تا ۲۳ درصد گران شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بهزاد

    مگه تا حالا شما هزار بار قیمتاتون رو بردین بالا حقوق کارگرو تغییری کرده بود که حالا بعد صد سال یبار حقوق کارگر یکم اضافه شده شمام میگی گرونتر میکنیم !!! همی الانشم مصالح بخاطر گرانی الکی تو رکودو نبود مشتریه پس بهتره حرف بیخود نزنی چون جنساتون رو دستتون مونده

    • مهران

      خدا خیرت بدهد،واقعیتو گفتی

  • محسن

    تا قیمتا واقعی نشه و پایین نیاد هیچ آدم عاقلی خرید نمیکنه

    • ناشناس

      مسکن نخود هر اش است دلار بالار میره مسکنو گرون میکنن طلا بالا میره میگن طلا رفته بالا ماشین بالا میره میگن ماشین رفته بالا خلاصه از صد نقطه از دستمزد بگیر تا شیر ادمیزاد مسکن در همه گرانی ها شریکه در حالای که ا گر با دلار ارزشگذاری شه ۵ الا ۶ برابر بیشتر در این سالها پیشی گرفته و پیشخور کرده خود کارشناسان به گذشته برگردن و قیمت دلار رو با مسکن ارزیابی کنن ما بیشتر نمی خواهیم انصاف هم باشما حرف انبوه سازو املاکی ها رو قبول داریم امار بدهید ممنون

  • ناشناس

    چرا قیمت مسکن را با دلار طی چندین سال گذشته ارزش گذاری نمی کنید تا حباب مسکن خود نمایی کند

  • علی

    با همین قیمتایه الانم کسی خریدو ساختو ساز نمیکنه . باید حباب قیمتا از بین بره پارسال با دلار بیست هزار تومن قیمتا نصف الان بود پس انقد الکی نگی افزایش دلار ….. ملک و مصالح رفته تو رکود و تا وقتی قیمتا پایین نیاد وضع همینه . مردم که پولشونو از تو جوب پیدا نکردن

  • ناشناس

    حرف مفت

  • صادق

    قیمت مسکن امسال خیلی افزایش پیدا میکنه چون هم هزینه مصالح بالا رفته هم خدمات و هم تورم . شاید امسال قیمت خونه به راحتی دو برابر بشه .

  • مجید خرمی

    حداقل ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش قیمت خواهیم داشت باور کنید تورم و کاهش ارزش پول ملی به اوج خودش میرسه

  • کاوه ایرانی

    چه عجب یک کارشناس واقعیت را خاطر نشان فرمودند ، وقتی اینقدر خودرو و طلا و دلار بالا رفته چرا مسکن افزایش قیمت نداشته باشد ؟؟ تیبا ۲ شده ۱۰۰ میلیون تومان دیگه حساب کنید یه واحد آپارتمان چقدر باید گران شود تا این تورم جبران شود ….

  • شهروند

    واقعیت اینه تورم شدیدی بر اقتصاد ایران وارد شده و مسکن که نیاز اولیه انسان بحساب میاد تقاضای زیاد براش ایجاد شده و این تقاضای زیاد باعث جهش در قیمت نهایی آن میشه

  • محسن

    امسال افزایش ۷۰ درصدی داریم