کد مطلب: ۴۴۲۸۸۴

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

مردم برای خرید مسکن عجله نکنند

مردم برای خرید مسکن عجله نکنند

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: به دلیل شیوع ویروس کرونا بخشی از تقاضای مردم برای خرید قبل از سال ۹۹ بی‌پاسخ ماند. با توجه به ورود سوداگران در بازار مردم برای خرید مسکن عجله نکنند.

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است قیمت مسکن به دلیل رشد تقاضا در تابستان جهش داشته باشد؟ به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا بخشی از تقاضای مردم برای خرید قبل از سال ۹۹ بی‌پاسخ ماند. به نظر می‌رسد این انباشت تقاضا در فروردین ماه خودنمایی کند. در اسفند ماه بخش زیادی از افرادی که واحدهای مسکونی کوچک داشتند نتوانستند این واحدها را به مردم عرضه کنند از این‌رو در فروردین ماه تعداد آگهی‌های واحدهای مسکونی کوچک متراژ افزایش یافته است.

منصور غیبی افزود: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون تعداد آگهی‌های مجازی غیرواقعی در سایت‌ها برای فروش واحدهای مسکونی کوچک متراژ افزایش یافته است. برخی از سوداگران که قبل از سال ۹۹ نتوانستند واحدهای مسکونی خود را بفروشند حالا با اعمال افزایش یک تا دو میلیون تومانی در هر متراژ قصد فروش خانه‌هایشان را دارند. این در حالی است که این افراد به مرور زمان قصد دارند حباب مسکن را زیاد جلوه دهند و از این‌رو تقاضای ما از مردم این است که برای خرید خانه صبر و حوصله به خرج دهند تا در دام این نوع معاملات قرار نگیرند.

او اظهار کرد: خوشبختانه در بازار مسکن تولید، خدمات فنی و مهندسی و ساخت و ساز به شیوه درستی فعالیت دارند اما نه تنها در اسفند بلکه در فروردین نیز بازار مسکن هنوز داغ نشده است. امیدواریم میزان افزایش قیمت مسکن در سال ۹۹ پایین‌تر از نرخ تورم باشد و بیشتر شاهد رونق و افزایش میزان معاملات باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام تمام این دلال بازی وحباب کرانی مقصرش کسی نیست جزسایت دیوار با اگهی های دروغین باعث دامن زدن به این کرانی میشه مردم هم فکر میکنند ملک داره گراندمیشه نه درصورتی که بازار رو به روکورد صدر صد هست امان از این دلال ها دلت مقصر هست با عدم مدیریتش و دیوار

  • ایرانی

    زمان ارزونی هم کسی پول نداشت مسکن بخره الان که دیگه مردم توی خرج خونه موندن

  • فواد

    سلام مردم ایران بایدعاقل باشند وبدونندکه این قیمتها واقعی نیست الان هرکی مسکن بخرد سرمایه خودرا از دست خواهد داد وحداقل مردم درسال ۹۹نباید مسکن بخرند تادست سودجویان واحتکارکاران ازسراین مردم ومملکت کوتاه شود باسپاس ازسایت تجارت نیوز

  • هم وطن

    با سلام و احترام
    خواهشمند است نظرات کارشناسی در خصوص بازارگرمی دلالان و عاملان افزایش قیمت 400 درصدی قیمت مسکن طی یکسال اخیر به قوه محترم قضائیه اعلام گردد. و قوه مقتدر قضائیه به عنوان مدعی العموم دلالان و عاملان این گرانی ها را پای میز محاکمه بکشند.
    جالب اینجاست که این چند روزه اخبارمتولیان املاک و …خبر از گرانی مجدد می دهد.

  • هم وطن

    چرا بیشتر مصاحبه های اخبار مسکن با افراد ذی نفع در گران شده مسکن مثل مسئول املاک و یا نماینده انبوه سازان و …انجام می شود؟ اینگونه مصاحبه ها به گران شدن مسکن دامن می زند و به هدفشان می رسند.

  • ناشناس

    با سلام خواهش میکنم مسئله گرانی مسکن هم به قوه قضائیه اعلام گردد شاید مثل خیلی از موردها بررسی شود واقعا مردم در سختی هستن تا کی و تا کجا مسکن میخواد گرون بشه

  • ناشناس

    باسلام ما پارسال خونه ۶۰ متریرهن کامل کردیم ۲۰میلیون تومان امسال میگه ۴۰میلیون رهن و۷۰۰کرایه !!!!تازه طبقه ۴بدون آسانسور وپارکینگ و انباری واز همه مهمتر کولر هم نداره!!!!ما باید چکار کنیم خونه با پول ما هم پیدا نمیشه باید چیکار کنیم

  • ناشناس

    مالکانی الکی قیمت بردن بالا ای قدر التماس کنند وکسی نخره هرکه خره الان مسکن می خره

  • ناشناس

    قیمت هجومی و وحشتناک مسکن،خودش نشونه نبوده مشتریه!شمارو ب هر چی قبول دارید شان و شخصیت خودتون و دیگران رو با خرید خونه با این قیمت های فضایی زیر سوال نبرید!!یکسال نخرید.شاید اتفاق خوبی براتون بیفته ولی بد توش نیس.مگ از این بدترم میشه گرون شد دیگ؟از چیزی نترسید.

  • ناشناس

    ن مسکن ملی،و ن هیچ مسکن دیگه ایی.فقط نخرید