کد مطلب: ۶۶۳۱۵۰

قیمت موبایل ۱۶ خرداد ۱۴۰۱/ ارز گوشی آیفون به واردات خودرو می‌رسد

قیمت موبایل ۱۶ خرداد ۱۴۰۱/ ارز گوشی آیفون به واردات خودرو می‌رسد

قیمت انواع گوشی‌های موبایل سامسونگ، اپل و شیائومی را در بازار امروز دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱، مشاهده می‌کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جدول‌های زیر، قیمت موبایل در بازار امروز ۱۶ خرداد (در مورد تمامی مدل‌هایی که دارای گارانتی معتبر هستند)، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است.

البته قیمت یک مدل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد.تمامی مدل‌ها، دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسند.قیمت‌ها از سایت زومیت هستند.

1

فرهاد طهماسبی در گفتگو با ایسنا با تاکید بر ضرورت واردات خودرو در بازه قیمت برابر با خودروهای ایرانی گفت: مجلس یازدهم این موضوع را به‌عنوان یک خواسته مردمی و ضرورت بازار مصوب کرده و از دولت خواسته که این کار را انجام دهد.

بنابراین تصمیم مشترک مجلس و دولت باید در جهت تنظیم بازار و خواسته مردم نتیجه داشته باشد. منفعت عمومی فلسفه واردات خودرو است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تأکید به نظارت بر بازه قیمتی برابر با تولیدات داخلی گفت: دولت باید روی ثبت سفارش‌ها نظارت داشته باشد.

همچنین نوع خودرویی که وارد می‌شود، امکان ارائه خدمات پس از فروش برندها و سایر امکانات بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس درباره بازه قیمت تعیین شده برای واردات خودرو ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: این موضوع را از علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه و تجارت شنیدم که تأکید کردند که ارز ترجیحی ما به گوشی آیفون اختصاص پیدا کرده بود.

او افزود: واردکنندگان بدون توجه ارز ترجیحی موبایل را با ارز آزاد می‌فروختند؛ بنابراین به‌جاست که ارز این بخش را به واردات خودرو اختصاص بدهند.

طهماسبی با بیان اینکه ممکن است بعضی از کارشناسان مخالف این کار باشند، عنوان کرد: اگر قرار باشد ارز آیفون حذف نشود و به برندهای دیگر برود، این اقدام چندان صحیح نیست.

آنچه وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح می‌کند همان اختصاص ارز آیفون به خودرو است. عقیده بنده هم این است که مردم واردات خودرو را ترجیح می‌دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.