کد مطلب: ۶۶۳۵۹۸

قیمت موبایل ۱۷ خرداد ۱۴۰۱/ پرداخت عوارض به شهرداری برای ورود گوشی مسافری

قیمت موبایل ۱۷ خرداد ۱۴۰۱/ پرداخت عوارض به شهرداری برای ورود گوشی مسافری

قیمت انواع گوشی‌های موبایل سامسونگ، اپل و شیائومی را در بازار امروز سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱، مشاهده می‌کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جدول‌های زیر، قیمت موبایل در بازار امروز ۱۶ خرداد (در مورد تمامی مدل‌هایی که دارای گارانتی معتبر هستند)، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است.

البته قیمت یک مدل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد.تمامی مدل‌ها، دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسند.قیمت‌ها از سایت زومیت هستند.

1 1 1 1

پرداخت عوارض به شهرداری

ریجستری گوشی تلفن همراه مسافری روند آسانی دارد و در زمان کوتاهی با پرداخت عوارض قابل انجام است. پیش‌تر در طرح ریجستری برای هر گوشی مسافری که وارد کشور می‌ شد، حقوق ورودی سایر کالاها، مالیات بر ارزش افزوده، اختصاصی حقوق ورودی و عوارض هلال احمر دریافت می‌شد. اما در چند وقت اخیر، مبلغی نیز به عنوان عوارض شهرداری به این پرداخت‌ها اضافه شده که، دلیل آن مورد پرسش مسافران است.

اقتصاد آنلاین نوشت؛ طرح رجیستری تلفن همراه در سال ۹۶ آغاز شد. بر اساس این طرح، مسافران خارجی که قصد دارند بیشتر از ۳۰ روز از خدمات اپراتورهای داخلی برای تلفن‌های همراه خود استفاده کنند یا تلفن همراهی را به عنوان سوغات آورده‌اند، موظفند، دستگاه را در مبادی ورودی در لحظه ورود به کشور به صورت حضوری اظهار کند.

اظهار کردن به این معنی است که، اطلاعات مربوط به مسافر و دستگاه سیم‌کارت‌خور توسط گمرک ثبت و تایید می‌شود. این اطلاعات شامل شناسه یا شناسه‌های مربوطه به دستگاه سیم‌کارت‌خور، نام و نام خانوادگی مسافر، کد ملی مسافر ایرانی، شماره تماس مسافر و سایر اطلاعات مربوط به گوشی دستگاه سیم‌کارت‌خور است.

طبق گواه مسافران مرحله اظهار در طرح ریجستری بسیار کوتاه بوده و در کمتر از دقیقه ای انجام می‌شود.

در مرحله بعد مسافر یک ماه فرصت دارد به سایت گمرک مراجعه کند و نسبت به پرداخت عوارض گوشی خود یا گوشی که به سوغات آورده اقدام کند تا روند ریجستری کامل شود.

تا پیش از این عنوان می‌شد، هزینه گمرک برای هر دستگاه تلفن همراه برابر با ۱۶ درصد قیمت دستگاه است که این ۱۶ درصد شامل، ۴ درصد عوارض گمرک، ۹ درصد به مالیات بر ارزش افزوده، ۲ درصد حق بازرگانی و ۱ درصد عوارض هلال احمر می‌شد. اما، اخیرا با مراجعه به سامانه پرداخت عوارض گمرکی مشاهد می‌شود که، بر تمام این هزینه گزینه ای عوارض شهرداری نیز افزوده شده است.

البته مانند ردیف‌های دیگر پرداخت، ردیف پرداخت عوارض شهرداری نیز نا مشخص است اما، آنچه مسلم است شهرداری نیز از گوشی‌های ورودی به کشور سهم می‌برد، سهمی که مشخص نیست بر چه مبنای تعیین شده و چرا باید توسط مسافران پرداخت شود.

به زودی در فاز دوم طرح ریجستری علاوه بر تلفن‌های همراه، تمامی دستگاه‌های هوشمند سیمکارت‌خور مانند: ساعت‌های هوشمند سیمکارت‌خور، تبلت‌ها و مبدل تلفن ثابت به سیار ورودی به کشور باید رجیستری شوند و حداکثر از اواخر تیرماه این دستگا‌ه‌ها تنها با ثبت در سامانه همتا قابل استفاده خواهند بود.

سوال مطرح شده در ادامه اجرای طرح ریجستری این است که، قرار است دیگر چه عوارضی با نام چه ارگانی به طرح ریجستری افزوده شود و در نهایت چه میزان هزینه را برای مسافران که این دستگا‌ها را همراه خود می‌آوردند به دنبال داشته باشد؟.

در ابتدای اجرای طرح ریجستری در سال ۹۶، این طرح هزینه زیادی به دنبال نداشت و قیمت تمام شده گوشی‌های همراه را افزایش زیادی نمی‌داد اما، اکنون هزینه ریجستری تلفن همراه به میزانی افزایش یافته است که مبلغی تا چند میلیون تومان، به قیمت تلفن همراه اضافه می‌کند.

به طور مثال؛ امروز برای ورود مسافری یک گوشی گوشی موبایل اپل مدل iPhone ۱۳ A۲۶۳۴ دو سیم‌ کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت، باید مبلغی حدود ۴.۳۳۰.۰۰۰ تومان هزینه گمرک ریجستری پرداخت شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.