کد مطلب: ۶۵۸۷۲۷

قیمت موبایل ۳ خرداد ۱۴۰۱/ تاثیر محدودیت واردات گوشی بر افزایش قیمت

قیمت موبایل ۳ خرداد ۱۴۰۱/ تاثیر محدودیت واردات گوشی بر افزایش قیمت

قیمت انواع گوشی‌های موبایل سامسونگ، اپل و شیائومی را در بازار امروز سه‌شنبه سوم خرداد ۱۴۰۱، مشاهده می‌کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جدول‌های زیر، قیمت موبایل در بازار امروز ۲۷ اردیبهشت (در مورد تمامی مدل‌هایی که دارای گارانتی معتبر هستند)، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است.

البته قیمت یک مدل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد.تمامی مدل‌ها، دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسند.قیمت‌ها از سایت زومیت هستند.

1 1 1

محدودیت واردات، قیمت‌ها را بالا برد

به نقل از همشهری، در هفته‌های گذشته و بعد از توقف موقت واردات گوشی‌های آیفون، بازار موبایل تهران شاهد افزایش نرخ در گوشی‌های برند اپل بود.

قیمت‌گوشی‌ آیفون‌ ۱۳ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت که تا ۲۵اردیبهشت در محدوده ‌۲۴٫۸۰۰ تا ۲۵میلیون تومان بود. آخرین روز اردیبهشت به ۳۴٫۵۰۰میلیون تومان رسید. آیفون‌ ۱۳ پرومکس هم در همین بازه زمانی از محدوده بین ۴۰٫۵۰۰ تا ۴۳٫۵۰۰ به ۴۷٫۹۰۰ صعود کرد.

نوسان بازار موبایل در هفته گذشته تا حدی بود که زمزمه‌هایی از قیمت ۶۷ میلیون تومانی آیفون ۱۳ پرومکس هم به گوش می‌رسید. دیگر مدل‌های این برند مثل ‌آیفون SE 2020 با ظرفیت ۱۲۸ نیز با ۴٫۵میلیون تومان رشد قیمت از ۱۳ میلیون تومان به ۱۷٫۵۰۰ میلیون تومان رسید.

با قطعی‌شدن ممنوعیت ثبت سفارش واردات گوشی‌های آیفون از روز گذشته، بازار شاهد تغییرات بیشتری نیز در قیمت تلفن همراه به‌ویژه این برند خاص خواهد بود.

پیگیری‌ها برای استعلام آخرین قیمت گوشی‌های آیفون در نخستین روز ممنوعیت رسمی واردات، به‌دلیل اینکه قیمت‌های بازار بعد از ظهر اعلام می‌شد، به جایی نرسید.

اما به‌گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه تهران، بازار موبایل در روزهای آینده شاهد تغییراتی در قیمت انواع گوشی‌های تلفن همراه خواهد بود.

یکی از فروشندگان موبایل در تهران گفت: قیمت‌ها هر روز در حال افزایش بود ولی امروز فروش آیفون متوقف شده. هرکسی آیفون در مغازه خود داشته فروش آن را بسته تا تکلیف قیمت مشخص شود که اگر قیمت بالا رفت، مفت نفروخته باشد.

میثم غنی‌زاده درباره قیمت دیگر برندها گفت: مسلما وقتی آیفون گران می شود قیمت دیگر برندها هم بالا می‌رود. چون وقتی افزایش قیمت را در آیفون داریم تقاضا به سمت سامسونگ می‌رود.

افزایش تقاضا قیمت گوشی‌های گرانقیمت این برند را هم بالا می‌برد، کمااینکه همین امروز هم این اتفاق افتاده و قیمت گوشی‌های سامسونگ بالا رفته است. اما ازآنجایی که فروش بسته شده، تا این ساعت لیست قیمتی در دست نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.