کد مطلب: ۶۵۰۹۸۲

نان گران می‌شود؟

نان گران می‌شود؟

در حالی که برخی اخبار از افزایش قیمت نان حکایت می‌کردند، وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را تکذیب کرد. مدیر کل بازرسی این وزارتخانه نیز از مردم خواست گرانی نان را گزارش دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با حذف یارانه آرد برای نان‌های فانتزی، برخی اخبار از افزایش قیمت نان حکایت می‌کردند اما مقامات دولتی موضوع را تکذیب کرده‌اند.

به نقل از ایرنا ، وزارت جهادکشاورزی خبر منتشرشده در فضای مجازی درباره گران شدن نان سنتی را تکذیب کرد.

علیرضا رضازاده، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی در واکنش به مطالبی که با عنوان «قیمت جدید نان بعد از آزاد شدن آرد» در برخی سایت‌ها و فضای مجازی منتشر شده گفت: متاسفانه این مطلب مربوط به آرد صنعتی بوده و جدولی هم که در متن این مطلب منتشر شده، مربوط به نان‌های صنعتی و باگت و فانتزی است.

وی افزود: اما متاسفانه در عنوان و متن مطلب منتشرشده به این واقعیت اشاره نشده و به گونه‌ای خبر منتشرشده که گویی قیمت نان سنتی از قبیل نان لواش، سنگک، بربری و … افزایش یافته است که بدین وسیله تکذیب می‌شود.

به گفته وی، دولت در صورت هدفمندی آرد نان سنتی، یارانه آن را مستقیم به مردم خواهد داد و نان سنتی برای مصرف کننده نهایی گران نخواهد شد.

گزارش گرانی قیمت نان به سامانه‌های ۱۲۴ و ۱۳۵

همچنین محمدرضا درگاهی، مدیر کل بازرسی جهاد کشاورزی در گفتگو با صدا و سیما گفت: هیچگونه افزایش قیمت در نان‌های سنتی مانند لواش، سنگک و بربری وجود نداشته است.

او افزود: هموطنان می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ تعزیرات، گزارش‌ها را به ما اعلام کنند.

اما آنگونه که صدا و سیما گزارش داده، آرد کیسه‌ای برای تولیدکنندگان نان‌های فانتزی از ۷۰ هزار، به۶۷۰ هزار تومان رسیده است و این موضوع باعث افزایش قیمت این نوع نان شده است.

همچنین حسین یزدجردی، رئیس کانون صنایع آرد و نان ایران گفت: در نظام قیمت‌گذاری گندم و آرد و نان نیاز به جراحی داریم. چرا که سال‌هاست یارانه این اقلام به دست مردم و مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسد. حتی پرداخت این یارانه باعث شکل گیری فساد و رانت هم شده است ( صدا و سیما ).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قابل توجه اونهایی که نون بزرگتر و گرونتر سفارش میدن مثلا اگر نون سنگک پنج تومن باشه نون هشت تومنی سفارش میدن که یکی از بزرگترین عامل گرانی کالاهای اساسی دقیقا همین موجودات هستند.

  • ناشناس

    باسلام ضمن تایید روش آزادسازی قیمت آرد مصرفی و پرداخت یارانه در انتهای زنجیره به مصرف کننده و جلوگیری از هدررفت منابع کشور و ایجاد رانت برای عده ای سودجو،جهت موفقیت در اجرای طرح توجه به چند نکته لازم است:
    1)با توجه به حذف سود سرشار ناشی از فروش آرد سهمیه ای ،بالطبع برخی از نانوایان متخلف ، اقدام به کاهش وزن نان خواهند نمود تا بخشی از کسری سود قبلی را جبران کنندو با عنایت به ضعف و یا عدم توان مناسب دستگاههای نظارتی در کنترل وزن نان، آیا بهتر نیست پرداخت قیمت نان و یارانه مربوطه بر اساس وزن نان تحویلی به مشتری صورت پذیرد؟در صورت پرداخت قیمت نان با وزن،مشکل کمفروشی که خود مصداقی از گرانفروشی است نیز حل خواهد شد و زحمت کنترل صنف نانوایان تا حدودی از دوش دستگاههای نظارتی و تعزیرات برداشته می شود و نظارت بر کیفیت نیز توسط مشتریان با انتخاب نانوایی مرغوب خودبخود اعمال می شود.
    2)با توجه به حذف فرصت های سودسرشار ناشی از فروش آرد سهمیه ای،احتمال دارد تعدادی از نانوایی ها اقدام به پخت نان ننموده و اصلا این حرفه را رها کنند.بهتر است به منظور پیشگیری از کاهش توان و ظرفیت تولید و پخت نان،نسبت به افزایش واحدهای نانوایی تمهیدات ویژه اندیشید تا در صورت تعطیلی برخی از نانوایی ها،مشکل کمبود نان بروز ننماید وطرح بامشکل مواجه نشود.
    3)به منظور حل مشکلات مرتبط با تهیه آرد آزاد از سوی نانوایی ها،تمهیداتی اندیشیده شود تا متناسب با وزن آرد مصرفی ونان پخت شده و تحویلی به مردم از سوی هر واحد نانوایی،به شارژ موجودی آرد واحد مذکور اقدام گردد تا آرد خریداری شده از سوی دولت متناسب با نان پخت شده وبه فروش رفته به واحد نانوایی اختصاص یابد.

  • محسن

    ازقدیم همینجوری بود یه چیز گرون میشد بعدازیک ماه اخبارمیگفت خبرکذبه…گرونی روگزارش بدین…ولی هیچ وقت شماره تماس جوابگو نبودواون کالا گران وگرانتر میشد…تازمانی که مردم دیگه ظلم رو میپذیرفتن…

  • ناشناس

    اول تکذیب می‌کنند بعدچهار برابر گران می‌کنند بعدقیمت سه برابر را تائید می‌کنند شماره می‌دهند که اگر کسی گران‌تر فروخت مارا در جریان بگذارید خدا نگذره از هرکسیکه نان مردم را میبرد

  • ناشناس

    آردروداره کارخانه دارمیفروشه به دلال ودلال هم باکامیون وکشتی میفرسته کشورهای عراق وافغانستان اینامیخان آردونون روگیرون کنن مجبورن این حرفهاروبزنن که نانوامقصره چرایکی نیومدازثابت ماندن یارانه بگه حال یک عده هی ازاین طرح تعریف وتمجیدمیکنن ولی نمیدونن به والله قسم درآینده ای نه چندان دوربرای نفس کشیدن هم ازمون پول میگیرن وچون دیگه پولی برای ملت نمیمونه ونمونده بایدبمیریم

  • ناشناس

    از این به بعد دیگه همه کشاورزان گندم می کارند وسود هنگفتی نصیبشون میشه وبه دنبال اون بقیه محصولات نایاب وکم ودر نهایت قیمتشون سر به فلک میکشه

  • ناشناس

    بیچاره به اونهایی که صبحانه و نهار و شامشون نان خالی بود. دیگه نان خالی هم نمیتونن بخورن . از این به بعد قیمت یک عدد ساند ویچ سیب زمینی وتخم مرغ نان باگتی از 100 هزار تومان بالاتر میره!

  • ناشناس

    وجود خودکشی ندارم وگرنه خودم میکشتم فقط دلم برای زن وبچه ام میسوزه وگر نه صد بار این کارو میکردم منتظرم یه شب سکته کنم راحت شم

  • ناشناس

    پ.ن حتما ارزون تر هم میشه.

  • ناشناس

    سلام خدمت هم وطن های عزیز گرامی هرچی تورسانه ها میگن دروغه من امروز عصر تومان سنگکی بود دستگاه جدیدی که گذشتن به یک عده ۱۳۵۰ حساب می کرد به یک عده ۱۵۰۰وبرای من ۲۵۰۰ حساب کرد.واقعا این همه از عدالت ،عدالت میگن این