کد مطلب: ۳۷۷۳۶۷

قیمت نفت امروز جمعه

قیمت نفت امروز جمعه

قیمت نفت امروز جمعه بخشی از ریزش قیمت سنگینی که روز گذشته در پی رشد ذخایر نفت آمریکا و کندی رشد اقتصادی متحمل شده بود را جبران کرد اما به سوی بزرگترین کاهش هفتگی از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون پیش می‌رود.

به گزارش تجارت‌نیو ز، بهای معاملات آتی نفت برنت ۸۹ سنت (۱.۳ درصد) نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به ۶۸.۶۵ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۴ سنت (۱.۳ درصد) افزایش یافت و به ۵۸.۶۵ دلار در هر بشکه رسید.

اما رشد قیمت‌های نفت در روز جمعه نمی‌تواند سقوط شدید قیمت‌ها در معاملات روز گذشته را جبران کند و در نتیجه برنت با بیش از ۵ درصد کاهش هفتگی روبه‌روست که بزرگترین کاهش هفتگی این شاخص قیمت در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

گروه بانکی ANZ اعلام کرد ریسک‌های عرضه همزمان با تنش‌های ژئوپلیتیکی که ممکن است به اختلال عرضه منجر شود، وجود دارند. تحریم‌های آمریکا علیه صنایع نفت ایران و ونزوئلا، احتمالاً باعث کاهش بیشتر صادرات نفت اوپک می‌شود که این دو کشور از اعضای آن هستند.

اوپک، روسیه و شماری دیگر از تولید کنندگان غیراوپک که به اوپک‌پلاس معروف هستند، دسامبر گذشته موافقت کردند از اول ژانویه به مدت شش ماه تولید خود را ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کنند تا از رشد بیش از حد ذخایر و افت قیمت‌ها جلوگیری کنند.

رشد قیمت‌های نفت به دلیل نگرانی‌ها نسبت به تداوم جنگ تجاری میان آمریکا و پکن که به کندی رشد اقتصاد جهانی منجر می‌شود، محدود شده است. در این بین، رشد ذخایر نفت آمریکا نیز قیمت‌ها را با فشارهای کاهشی بیشتری روبه‌رو کرد.

بر اساس گزارش رویترز، مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: افزایش ذخایر نفت و افت فعالیت بخش تولیدی آمریکا نگرانی‌های مربوط به تقاضای جهانی برای نفت را تشدید کرد و باعث شد وست تگزاس اینترمدیت به پایین ۶۰ دلار و نفت برنت به پایین ۷۰ دلار در هر بشکه سقوط کند.

رایان لنس، مدیرعامل شرکت آمریکایی کونوکو فیلیپس در کنفرانسی اظهار کرد: سرمایه گذاران نفت باید به نوسانات زیاد عادت کنند. بازارهای جهانی نفت به خوبی تأمین هستند اما توازن ظریفی میان عرضه و تقاضا وجود دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.