کد مطلب: ۳۷۱۴۴۶

قیمت نفت اندکی کاهش یافت

قیمت نفت اندکی کاهش یافت

قیمت نفت به دنبال افزایش ذخایر نفت آمریکا با 2 سنت کاهش 72.04 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 26 سنت کاهش 63.65 دلار معامله شد.

قیمت نفت به دنبال افزایش ذخایر نفت آمریکا به 72.04 دلار در هر بشکه کاهش یافت اما تشدید بحران در ونزوئلا و سخت‌تر شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر بی‌ثباتی‌های بازار افزوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز به دنبال افزایش ذخایر نفت آمریکا کاهش یافت اما تشدید بحران در ونزوئلا و سخت‌تر شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر بی‌ثباتی‌های بازار افزوده است.

هر بشکه نفت برنت با 2 سنت کاهش 72.04 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 26 سنت کاهش 63.65 دلار معامله شد.

حجم معاملات در بسیاری از بازارها به علت تعطیلات روز جهانی کارگر اندک بود.

موسسه آمریکن پترولیوم دیروز اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 26 آوریل 6.8 میلیون بشکه افزایش یافته و به 466.4 میلیون بشکه رسیده است.

بازار همچنین به شدت تمایل دارد تا تحولات ونزوئلا به عنوان یکی از تولیدکنندگان نفت را دنبال کند. خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان ونزوئلا، خواستار قیام علیه نیکلاس مادارو، رئیس‌جمهور این کشور شده است.

بازارهای نفتی امسال به علت کاهش تولید اوپک و همچنین تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران با کمبود عرضه مواجه شده‌اند.

نوربرت روکر، رئیس مرکز تحقیقات بانک سوئیس گفت: «تحریم‌های ایران در صدر فهرست عوامل شکننده عرضه قرار دارد و نگرانی‌هایی در مورد کم شدن عرضه در بازار ایجاد کرده است».

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.