کد مطلب: ۷۴۵۲۴۸

قیمت پیاز رکورد شکنی کرد

قیمت پیاز رکورد شکنی کرد

افزایش تورم درمیان برخی کالاهای اساسی همچنان روند صعودی دارد و قیمت پیاز با افزایش 25 درصدی بیشترین میزان تورم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش روز افزون تورم باعث شده تا دغدغه مردم برای خرید مواد اصلی و کالاهای ضروری دوچندان شود.

تغییرات قیمت در اقلام خوراکی در آذر 1401 و رکورد شکنی قیمت پیاز به عنوان کالایی پرمصرف در سفره ایرانیان، نشان از این موضوع دارد که تورم همچنان ادامه خواهد داشت و با شروع سال جدید قیمت‌ها ممکن است چندبرابر شود.

بر اساس گزارش جدید مرکز آمار ایران تغییرات قیمت کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور طی آذرماه امسال نشان می‌دهد، پیاز با رشد ۲۵.۴ درصدی طی یک ماه بیشترین میزان افزایش قیمت را داشته است.
تغییرات قیمت اقلام خوراکی در آذر1401 برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری اعلام شد:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام «شیرینی خشک» با 1.9 درصد و «رشته آش» با 1.6 درصد بیشترین افزایش قیمت و قلم «ماکارونی» با 0.2- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز و گوشت سفید:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند " با 7.1 درصد ،" کنسرو تن ماهی " با 3.2 درصد و " گوشت گاو یا گوساله" با 2.5 درصد بیشترین افزایش قیمت و قلم " مرغ ماشینی" با 11.8- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " شیر خشک" با 4.6 درصد و " تخم مرغ ماشینی " با 3.7 درصد و می باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " ماست پاستوریزه " با 0.5- درصد بوده است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " هندوانه " با 16.5 درصد و" هلو " با 11.0 درصد می­باشد. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " پرتقال " با 13.9- درصد و " لیمو ترش " با 0.3- درصد ماست.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " پیاز " با 25.4 درصد و " کدو سبز" با 6.4 درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به " گوجه فرنگی" با 4.4- درصد و" هویج " با 2.7- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " چای خارجی بسته ای" و " نوشابه گازدار " با 1.6 درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به " شکر " با 0.7- درصد و " قند " با 0.5- درصد است.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران پیاز با رشد قیمت 25.4 درصدی طی یک ماه (آذرماه 1401) بیشترین رشد قیمت را داشته است. پرتقال هم در آذر ماه بیش از دیگر خوراکی‌ها ارزان شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.