خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۴۵۶۸

قیمت کیا سراتو ۲۰۲۳/ گزینه احتمالی واردات خودرو چه مشخصاتی دارد؟

قیمت کیا سراتو 2023/ گزینه احتمالی واردات خودرو چه مشخصاتی دارد؟

گرچه واردات خودرو هنوز نهایی نشده است. اما تبلیغاتی مبنی بر واردات برند کیا توسط شرکتی به نام کوشا خودرو آغاز شده و کل بیلبوردهای تهران را گرفته است. گزینه‌های احتمالی واردات کدام‌اند؟ کیا سراتو 2023 چه قیمتی دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیش از یک سال است که دولت و مجلس بر سر واردات خودروهای خارجی بحث دارند و هر روز ایراد جدیدی به واردات خودرو وارد می‌شود. حالا واردات در مرحله نهایی است. اما گویا شرکتی وجود دارد که پیش از نهایی شدن بحث واردات، ثبت سفارش کرده و خودروهای خارجی‌اش اکنون پشت مرز است.

شرکت کوشا خودرو، همان شرکتی است که بیلبوردهای تبلیغاتی‌اش کل تهران را فرا گرفته و در این تبلیغات خود را نماینده رسمی خودروی خارجی کیا در ایران معرفی کرده است.

در این میان این پرسش مطرح می‌شود که این شرکت واردکننده چه خودرویی را انتخاب و وارد کشور می‌کند؟

یکی از خودروهای احتمالی وارداتی، کیا سراتو 2023 است. کیا سراتو 2023 در چهار نسخه مختلف به بازار جهانی عرضه شده است. نسخه‌های LX یا همان پایه کیا سراتو 2023 با قیمت ۱۹ هزار و ۴۹۰ دلار و نسخه‌های LXS با قیمت ۱۹ هزار و ۹۹۰ دلار فروخته می‌شوند.

با احتساب دلار ۳۶ هزار تومانی، کمی بیش از ۷۰۱ میلیون تومان و قیمت کیا سراتو 2023 نسخه LXS حدود ۷۲۰ میلیون تومان است. البته مدل‌های 2018 این خودرو در بازار آزاد ایران با قیمت دو میلیارد و 200 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در نتیجه نباید انتظار داشت که مدل جدید وارداتی این خودرو کمتر از مدل‌های قبلی موجود در کشور باشد.

مشخصات فنی کیا سراتو 2023

سال 2017 بود که کیا، نسل جدید سراتو را راهی بازار کرد، ولی ممنوعیت واردات مانع حضور این خودرو در کشور شد. کیا سراتو که هم‌اکنون در بازار وجود دارد، نسخه فیس لیفتی از سری YD محسوب می‌شود.

کیا سراتو مدل ۲۰۲۳ به لحاظ ظاهری وجوه تشابه بسیاری با خودروی لوکس کیا استینگر دارد و در مقایسه با نسخه گذشته و موجود این خودرو در ایران تفاوت‌های زیادی پیدا کرده است. مهم‌ترین قسمت ظاهری سراتو جدید بدنه آن است که تغییرات زیادی در آن اعمال شده و هم‌اکنون در صندوق عقب شباهت زیادی به خودروهای فست بک پیدا کرده است.

آن‌گونه که خبرآنلاین نوشت، هنوز به طور قطعی دو نوع پیشرانه این خودرو مشخص نشده، اما می‌توان گفت نخستین پیشرانه ۱.۶ لیتری است و می‌تواند قدرت ۱۲۶ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن‌متر را تولید کند. در حالی که دومین پیشرانه ۲ لیتری است و می‌تواند حداکثر قدرت ۱۵۲ اسب بخار و گشتاور ۱۹۲ نیوتن‌متر را تولید نماید. نیروی محرکه این پیشرانه‌ها نیز از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال داده می‌شود.

برای مطالعه بیشتر، خبر تاثیر واردات خودرو بر قیمت بازار چیست؟/ منتظر کاهش قیمت خودرو باشیم؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    غیر چین نمیتونن از جای دیگه خودرو وارد کنن

  • ناشناس

    برای پر کردن جیب مافیاست کمکی به مردم نمی کند