کد مطلب: ۸۱۱۲۶۵

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران مطرح کرد:

فساد در تعیین نرخ تضمینی گندم/ سود ۱۴ هزار تومانی در خرید هر کیلو گندم

فساد در تعیین نرخ تضمینی گندم/ سود 14 هزار تومانی در خرید هر کیلو گندم

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران در گفتگویی دلایل ایجاد فساد در خرید گندم در کشور را تشریح کرد و گفت در موضوع آرد و نان فساد زیادی وجود دارد و قیمت‌ها واقعی نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران درباره قیمت گندم و فساد در تعیین نرخ تضمینی گندم توضیحات جدیدی ارائه کرد.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: ما در بحث نان و آرد ریزش و فساد زیادی داریم و قیمت‌ها واقعی نیست.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: هزینه خبازی در کشور با 11 میلیون تن اداره می‌شود در حالیکه می‌توان حداکثر با 9 میلیون تن این موضوع را اداره کرد این دو تن اضافی فقط دورریزی است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران با بیان اینکه دولت یارانه فراوانی در بخش آرد و نان می‌پردازد، اعلام کرد: نرخ تورم و افزایش هزینه‌های تولید منجر به افزایش قیمت گندم شده است و برای حمایت از تولید باید قیمت‌ها اصلاح شود.

عطالله هاشمی اظهار داشت: با توجه به نرخ تورم، قیمت هزینه‌های تمام‌شده و مواد اولیه تولید آنالیز قیمت هر کیلوگرم گندم با سود متعارف ۱۷ هزار تومان باید تعیین شود و در هر کیلو از خرید و فروش گندم توسط دولت 14 هزار تومان مابه التفاوت باعث ایجاد فساد شده است. چراکه دولت گندم را با قیمت یازده و پانصد خریداری می‌کند ولی با قیمتی که به دست نانوا و آردبرها می‌رسد فاصله زیادی دارد و این موضوع عامل ایجاد فساد در تعیین نرخ تضمینی گندم شده است.

رییس بنیاد ملی گندمکاران ایران ادامه داد: اکنون دولت قیمت پایه نرخ خرید تضمینی گندم را ۱۵ هزار تومان تعیین کرده و ۲ هزار تومان جایزه برای محصول کیفی در نظر گرفته است.

وی گفت: اگر قیمت گندم به‌درستی اصلاح نمی‌شد باید شاهد کاهش تولید، افزایش واردات و وابستگی به دیگر کشورها، روانه شدن گندم برای خوراک دام و خروج گندم از مرزها باشیم.

هاشمی تصریح کرد: مشکل اصلی کشور، نرخ خرید تضمینی گندم نیست، بلکه قیمت‌گذاری و فروش آرد و نان است که دولت یارانه فراوانی را بابت این محصولات می‌پردازد و بخشی از این یارانه را به گندم تولیدی کشور تحمیل می‌کنند.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مافیای دارو مافیای ماشین مافیای دلارمافیا…….چشم مان به مافیای گندم هم روشن شد

  • ناشناس

    یه روز میگن ۱۵تومن یه روز میگن ۱۷ تومن،به ولله پایین تر ۲۰ تومن انصاف نیست،قیمت گندم الان باید ۳۰ تومن از کشا رزا خریداری میشد منتها در کمال ناباوری از پارسال تا الان ۲تومن قیمت رو افزایش دادن اون هم با چه منت و مصیبتی که قرار سر کشاورزان بیارن،خیلی وضع کشاورزان سمت مغان خراب هست،اگه اینطور باشه درصد زیادی از کشاورزان مجبور میشن گندم خود را انبار کنن

    • ناشناس

      گندم امسال ۱۱۵۰۰ هست بقیه خبرا فرافکنی وکلاه برداری از کشاورزها است. متاسفانه خود ریسی فرمانده این بازی کثیفه ومیخاد تیشه به ریشه کشاورز ومملکتو تنها بزنه

  • محمد

    اگه پول گندم ندارید بدیدخواهشن تو تلویزیون نگید تا آخر هفته پرداخت میشه که طلب کارها پدرمون در بیارن

  • ناشناس

    هرکجا دولت دست درازی کند یا دخالت
    عامل فساد میشود

  • ناشناس

    آقای هاشمی وچرانمی گوییدخیزبرداشته اندبرای واردات ونابودی کشاورزچرانمی گوییدنسبت افزایش قیمت وتولیدات کشاورزوتولیدات ماشین آلات وبذرو…چقدرهست آیاقیمت تولیدات دربخشهای دیگرصنعتی وغیرصنعتی هم درسال های اخیربه همین نسبت افزایش یافته حتمابایدپشت تولیدکشاورزی هم تعدادی رانت خوار وبانفوذباشنددراین قسمت هم کاملاوابسته باشیم وجیب یک تعدادی….پرشودمثلا نسبت افزایش قیمت دلار.طلا.ماشین.ترکتور.یخچال.تلویزیون. آهن.حتی یک بسته دستمال کاغذی.قبض آب و برق …..حالامقدار افزایش قیمت یک کیلو گندم را مقایسه کنید.پس بگوییدگام برداشتیم برای نابودی کشاورزی زیراسودونفع یاران هم گروه در واردات وهست حالابه هر قیمتی می خواهدباشد

  • علی

    نکنه تعیین قیمت گندم با برجام ارتباط داشته باشد که مردم بی‌خبرند. چند ماه کشمکش برای فریباندن کشاورزان گندمکار که امیدشان با قیمتهای دستوری داره از بین می‌ره اگر با برجام ارتباط داره خوب بگویید

  • علی

    مذاکره قیمت گندم مساوی است با مذاکره برجام آمریکا و اروپا

  • کشاورز

    دولت داره مستقیم از جیب کشاورز و عرق جبین کشاورز یارانه به 80 میلیون نفر ایرانی و 10 میلیون تبعه افغانی میده.
    ما کشاورزان با این قیمت موافق نیستم و خواهان آزادسازی قیمت گندم.
    این چه قیمتی هست که اعلام میشه.
    اگه صنعت خودرو سازی دست مردم بود و محصولات استراتژک دست دولت مردم بجای نان باید گلگیر پراید میخوردن. اون موقع پراید 11 میلیون بود گندم کیلو 11 میلیون….

  • ناشناس

    سلام من دوماهه گندممو تحویل دادم تازه یازدونیم واریز کرده ما خیلی از گندم کاران جنوب دیگه برامون نمیصرفه گندم بکاریم با این نرخی االکی که دولت میزنه پشت میز نشتن راحت زحمت یکسال مارو یه ساعته به باد میدن اقا این کشور صاحب نداره معلومه

  • ناشناس

    افسوس که گندمگون رو تحویل دادیم مردم خوب کشورم لطفا شما که هنوز برداشت نکردی تحویل ندید. این یک کلاهبردایه.الان ۱۱۵۰۰ دارن میدن وقیمت همینه. ما اشتباه کردیم شما نکنید.