کد مطلب: ۶۸۵۰۳۰

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

لابی زر ماکارون برای خرید سهام خودروسازان / پیشنهاد مستقیما به ایدرو داده شد

لابی زر ماکارون برای خرید سهام خودروسازان / پیشنهاد مستقیما به ایدرو داده شد

اخیرا صحبت‌هایی پیرامون لابی زر ماکارون جهت خرید سهام دولت در دو ابرشرکت خودروساز در محافل اقتصادی کشور شنیده شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخیرا صحبت‌هایی پیرامون لابی زر ماکارون جهت خرید سهام دولت در دو ابرشرکت خودروساز در محافل اقتصادی کشور شنیده شده است.

پرونده واگذاری سهام دولت در ایران‌خودرو و سایپا ددر ماه‌های اخیر نظر بسیاری از فعالان اقتصادی کشور را به خود جلب کرده است. چندی پیش صحبت‌هایی مبنی بر ورود شرکت زر ماکارون به حوزه خودروسازی نیز شنیده شد. حالا شواهدی دیده می‌شود که حاکی از لابی‌گری شرکت زر ماکارون برای خرید سهام دولت در این شرکت‌هاست.

از همین تجارت‌نیوز با حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی گفتگوی کوتاهی در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس را ترتیب داد که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

لابی زر ماکارون و پیشنهاد مستقیم به ایدرو

رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره حواشی پیرامون لابی‌گری شرکت زر خودرو گفت: آقایان سلطانی و کاشانی و… برای خرید سهام خودرو، مستقیما به ایدرو پیشنهاد داده‌اند. در واقع کسی به سازمان خصوصی سازی پیشنهادی ارائه نکرده است.

وی ادامه داد: ما اساسا با هیچ شرکتی جهت واگذاری سهام دولت، وارد مذاکره مستقیم نشده‌ایم.

این مقام مسئول بیان کرد: فهرست واگذاری‌ها شامل بیش از ۵ درصد ایران‌خودرو و بیش از ۱۷ درصد سایپا می‌شود. ممکن است برای این سهم‌ها هر شرکت غیرتخصصی مانند ماموت، میهن، زر ماکارون و یا هر جای دیگری پیشنهاداتی را ارائه کنند.

مشتریان چهار دسته هستند

ایدرو هم در کارگروه مشترکی که با سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد، مشتریان بالقوه را به چهار دسته تقسیم کرده بود.

وی ادامه داد: شرکت‌های غیرتخصصی، CKDکارها، متخصصین صنعت خودرو و کسانی که بالقوه می‌توانند وارد این عرصه شوند در این تقسیم‌بندی قرار دارند.

طرح پیشنهاد برای همه آزاد است؟

رئیس سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرد: موضوع بررسی اهلیت خریداران حتما موردنظر قرار می‌گیرد. اما نمی‌توان کسی را از طرح پیشنهاد جهت خرید سهام محروم کرد.

قربانزاده در پایان خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنم کسی به سازمان خصوصی سازی پیشنهادی برای خرید سهام خودرویی دولت ارائه نکرده است. اما در جلسات شنیدم که این شرکت پیشنهاداتی را به ایدرو داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برای خودم متاسفم که چرا زرماکارون که این همه در حق مردم ایران اجحاف کرده باید بتونه وارد خودروسازی بشود با پول‌های که از احتکار ماکارونی بدست آورده ،متاسفم

  • ناشناس

    زر ماکارونی هر وقت حق سهامداران داد و حداقل قیمت سهامش با پول کالاش یکنواخت شد و ضرر دو ساله سهامدارش را جبران کرد میشه بهش امیدوار بود در غیر این صورت رانت و کلاهبرداری محسوب مشود که با پول مردم چنین کاری را انجام بده و حرام است چون خیلی‌ها ضرر زیاد کردن الان زر با رانت و پول مردم خودرو بسازه یا سهام خودرو یی بخره من به عنوان سهامداری که دو سال تو ضرر هستم اصلاراضی نیستم

  • ناشناس

    منم اگه اینقدر ماکارونی تو انتقال داشتم بعد دولت برام قیمت چند برابر می کرد کشور می خریدم نه خودروسازی را

  • ناشناس

    ببم جان اون که احتکار کرده بود تک ماکارون بود نه زر ماکارون

  • ناشناس

    گذشته زرماکارون و هرکسی بدونه می‌فهمه با چه رانت هایی به اینجا رسیدن
    آخرین موردش واگذاری شرکت گلوکوزان توسط مدیران وقت بنیاد با قیمت یک بیستم ارزش واقعی آن روز شرکت و به صورت اقساط

  • ناشناس

    عالیه

  • ناشناس

    چه اشکالی داره ازکجامعلوم بهتر از دولت و ایرانخودرو ادارش نکنن و خدماتشون بهتر نباشه ..