کد مطلب: ۳۱۱۳۲۳

لاگارد: از رشد اقتصادی جهان و ثبات مالی محافظت خواهیم کرد

لاگارد: از رشد اقتصادی جهان و ثبات مالی محافظت خواهیم کرد

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد از رشد اقتصادی جهان و ثبات مالی در برابر خطرات ناشی از تنش‌های تجاری و بحران‌های ژئوپولیتیک محافظت خواهد کرد.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد از رشد اقتصادی جهان و ثبات مالی در برابر خطرات ناشی از تنش‌های تجاری و بحران های ژئوپولیتیک محافظت خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، صندوق بین المللی پول در پایان نشست سالانه اش اعلام کرد اقدامات لازم را برای محافظت از رشد اقتصادی جهان و ثبات مالی در برابر خطرات ناشی از تنش های تجاری و بحران ها و تقابل های ژئوپولیتیک انجام خواهد داد.

کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول روز شنبه در نشست این نهاد مالی بین المللی و بانک جهانی در منطقه بالی اندونزی گفت: رشد اقتصادی در جهان همچنان قدرتمند است اما با موانعی مواجه شده است. وی گفت کشورها باید متوجه باشند که نباید روند حرکت خودشان را کُند کنند.

کمیته بین المللی مالی و پولی که به شورای حکام صندوق بین المللی پول مشاوره می دهد از کشورهای مختلف درخواست کرد منابع مالی و اعتباری مورد نیاز را بر اساس میزان تورم تامین کنند و زمینه را برای رشد اقتصادی به شکلی که به نفع همگان باشد فراهم کنند.

رئیس صندوق بین المللی پول در واکنش به خبر ناپدیدشدن جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی هم گفت خبر کشته شدن خاشقچی توسط عربستان وی را وحشت زده کرده است. با این حال گفت وی در کنفرانس سرمایه گذاری های آینده که قرار است روز بیست و سوم اکتبر در ریاض برگزار شود شرکت خواهد کرد.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.