کد مطلب: ۸۱۵۹۲۴

لایحه واردات خودروهای کارکرده در نوبت طرح در صحن مجلس

لایحه واردات خودروهای کارکرده در نوبت طرح در صحن مجلس

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس امروز در مصاحبه‌ای گفت: لایحه واردات خودروهای کارکرده در نوبت طرح در صحن مجلس شورای اسلامی قرار دارد.آیا واردات خودروهای کارکرده به نتیجه می‌رسد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره لایحه واردات خودروهای کارکرده توضیحات جدیدی ارائه کرد.

کریمی گفت: لایحه واردات خودروهای کارکرده در نوبت طرح در صحن مجلس قرار دارد و دولت باید منابع ارزی مورد نیاز خودروهای کارکرده را تامین کند.

وی افزود: اگر اشخاص یا شرکت‌های خصوصی بخواهند خودرو وارد کنند می توان امکانی فراهم کرد که از میلیاردها دلار خارج از سیستم بانک مرکزی و رسوب شده استفاده کرد.

واردات خودروهای کارکرده قیمت کارخانه را می‌شکند؟

لطف‌ا… سیاهکلی، نماینده و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: واردات خودروهای کارکرده و دست دوم کار خوبی است. چراکه درحال حاضر ناترازی عرضه و تقاضا در بازار خودروی کشور وجود دارد. واردات این نوع از خودروها می‌تواند به تنظیم بازار کمک کند و قیمت خودرو در بازار را به تعادل برساند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که خودروهای خارجی از کیفیت بهتری نسبت به خودروهای داخلی بهره‌مند هستند و همین عامل باعث افزایش رضایت مردم می‌شود.

او افزود: علاوه بر تنظیم بازار، اجرای طرح واردات خودروهای کارکرده خودروسازان داخلی را به کاهش قیمت و افزایش کیفیت محصولات‌شان سوق دهد. علاوه بر آن، یکی دیگر از مزیت‌های واردات خودرو این است که التهاب بازارهای دیگر را کاهش و نقدینگی موجود در کشور را کم می‌کند.

این نماینده مجلس توضیح داد: کمیسیون صنایع و مجلس پیش از این نیز طرح واردات خودروهای کارکرده را با جدیت دنبال می‌کرد. اما در قانون بودجه با مخالفت مجمع تشخیص مواجه شد. هم‌اکنون نیز که با طرح دوفوریتی به مجلس بازگشته است با جدیت در حال اجراست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.