کد مطلب: ۱۹۶۴۷۷

لزوم اختصاص ۲۰ درصد عوارض طرح ترافیک برای آلودگی هوا

لزوم اختصاص 20 درصد عوارض طرح ترافیک برای آلودگی هوا

رئیس کمیسیون سلامت شهر تهران پیشنهاد داد که ‌20 درصد نرخ پایه عوارض طرح ترافیک جدید برای اقدامات پیشگیرانه و کنترلی آلودگی هوای شهر تهران اختصاص یابد.

زهرا صدر اعظم نوری در چهل یکمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری در خلال بررسی طرح تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر تهران گفت: از معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تشکر می‌کنم که نسبت به توضیح این طرح وقت کافی گذاشتند و ابعاد مختلف آن را در جلسه سه ساعته در کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران طرح کردند و با حضور کارشناسان کمیسیون این طرح مورد بررسی قرار گرفت. همچنین برای هر یکی از کمیسیونهای شورا که لازم بود ابعاد این طرح تشریح شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی به عنوان نماینده کمیسیون سلامت شورای شهر در تشریح پیشنهادات کمیسیون متبوع گفت: لازم است که زمان اتمام طرح همانند زمان آغاز آن در طرح اعلام شود.

به گفته وی، مقرر شده که طرح ترافیک جدید در روزهای پنجشنبه اجرا نشود و زمان اجرای آن شنبه تا چهارشنبه باشد، بهتر است مدت زمان اجرای آن نیز اعلام شود.

نوری ادامه داد:‌ در بندی از طرح در خصوص تردد کامیون‌ها مواردی اعلام شده که ضروری است این موارد صرفا برای کامیون‌های دارای فیلتر جذب دوده اعلام شود. همچنین مقرر شود که شهرداری تهران 20 درصد از نرخ پایه عوارض مجوز ورود به طرح ترافیک را برای اقدامات پیشگیرانه در حوزه مقابله با آلودگی هوای شهر تهران ثبت کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.