کد مطلب: ۲۸۱۰۵۶

لزوم همکاری فوری گمرکات با تولیدکنندگان

لزوم همکاری فوری گمرکات با تولیدکنندگان

وزیر اقتصاد با اشاره به دغدغه تولیدکنندگان گفت: مدیران گمرکات مکلف‌اند با بازرگانان و صنایع همکاری کنند.

مسعود کرباسیان با بیان اینکه هیچ کارخانه‌ای برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه نخواهد شد، اظهار داشت: گمرکات کشور با فعالیت اولویت دار، اجازه نمی دهند واردات مواد اولیه کارخانه‌ها با وقفه مواجه شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی تصریح کرد: دردناک‌ترین تصویر برای دولت این است که چرخ‌های کارخانه‌ای به دلیل مشکل تامین مواد اولیه از حرکت باز ایستد، کارگری بیکار شود، سفره‌ای خالی بماند و سرمایه‌ای برباد رود.

وزیر اقتصاد با اشاره به درد دل یک کارآفرینی در خصوص سختی و زحمت تهیه مواد اولیه کارخانه‌اش گفت: یکی از نگرانی های کارآفرینان و تولید کنندگان این است که مواد اولیه تهیه شده برای تولید، پشت درهای ورودی کشور معطل بماند.

کرباسیان تاکید کرد: کارآفرینان مولد و شناسنامه‌دار باید حمایت دولت و وزارت اقتصاد را در کنار خود احساس کنند و قطعا تمام مجموعه های مدیریتی وزارت اقتصاد مکلف‌اند که به قید فوریت و بدون فوت وقت به وضعیت واحدهای تولیدی رسیدگی‌های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: از گمرکات سراسر کشور خواسته‌ام که با توجه به تخصیص ارز ازجانب دولت جهت تامین کالاهای تولیدی، هرچه زودتر پیش اظهاری قبل از ورود کالا عملیاتی و از روش نسیه‌بری و ضمانتنامه نیز استفاده شود تا خرید مواد اولیه برای کالاهای تولیدی با وقفه مواجه نباشد.

وزیر اقتصاد افزود: طبق این دستور گمرکات می‌دانند که تامین کالا برای واحدهای تولیدی از اولویت خاصی برخوردار است.

کرباسیان تاکید کرد: از این پس مدیران کل استانی و ناظران موظفند به منظور رفع مشکلات موجود، با مدیران واحدهای تولیدی و بازرگانان جلسه گذاشته و نتیجه را در قالب گزارش هفتگی، اعلام کنند.

وی افزود: پیش از این هم آنها مکلف شده‌بودند که هیچ تصمیمی را بدون مشورت با بخش‌خصوصی به انجام نرسانند.

کرباسیان در پایان گفت: همچنین مدیران گمرک و سازمان امورمالیاتی، روز شنبه در وزارت اقتصاد حضور می‌یابند تا گزارش اقداماتی که طی دو هفته اخیر و در راستای دستورات رئیس جمهور و خط مشی وزارتخانه به انجام رسانده‌اند را ارائه دهند.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.