کد مطلب: ۴۰۱۶۶۸

ماجرای غیرفعال شدن ۳۰ هزار موبایل چه بود؟

ماجرای غیرفعال شدن 30 هزار موبایل چه بود؟

به‌دنبال غیرفعال شدن ۳۰ هزار موبایل که به‌صورت غیرقانونی رجیستر شده بودند، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفت: غیرفعال شدن این تلفن‌های همراه، فروشندگان گوشی‌های موبایل را با مشکل مواجه کرده است.

به‌دنبال غیرفعال شدن ۳۰ هزار موبایل که به‌صورت غیرقانونی رجیستر شده بودند، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران اشاره کرد این گوشی‌‏ها با اطلاعات پاسپورت و کد ملی افراد دیگر عمدتا از مردادماه به بعد وارد شده‌اند و غیرفعال شدن این تلفن‌های همراه، فروشندگان گوشی‌های موبایل را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی محبی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: ورود این تلفن‌های همراه در شرایطی بوده که همکاران ما بی‌اطلاع از نحوه ورود این موبایل‌ها، از سامانه همتا، استعلامات لازم را اخذ می‌کردند و براساس استعلام سامانه همتا، این موبایل‌ها مشکلی نداشته و ورودشان به‌صورت قانونی انجام شده بود ولی حالا همکاران ما متوجه شده‌اند که در ورود این تلفن‌های همراه، تخلفاتی رخ داده بوده است.

وی افزود: در این ماجرا به‌دنبال شکایت تعدادی از افرادی که متوجه شدند با اطلاعات پاسپورت آنها، گوشی‌های موبایل به‌صورت مسافری وارد شده، دادستانی به‌عنوان مدعی‌العموم وارد ماجرا شد و به‌دنبال شکایات صورت گرفته، ۳۰ هزار گوشی تلفنی که به این شکل و شیوه وارد کشور شده بودند، شناسایی و غیرفعال شدند.

به گفته رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران در حال حاضر رایزنی‌هایی با وزارت صنعت به منظور حل این مشکل در حال انجام است.

اعتراض رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران به این اتفاق و اظهار بی‎اطلاعی فروشندگان در حالی است که پیش از این واردات مسافری، یکی از راه‎های ورود گوشی‌های قاچاق از طریق سودجویان بود که مسدود شد. اما ظاهرا سودجویان قصد کوتاه آمدن نداشتند تا از سفرهای حج برای واردات غیرقانونی گوشی استفاده کنند. طوری که وزیر ارتباطات در توییتر خود از وجود عده‌ای کلاهبردار خبر داد که به حجاج، سیم‌کارت رایگان داده و با سوءاستفاده از مدارک آنها، گوشی قاچاق ثبت کرده‌اند.

آذری جهرمی به سازمان تنظیم مقررات دستور داد این مساله را پیگیری کنند. به‌دنبال آن نیز رئیس سازمان تنظیم مقررات از تعلیق ۲۰۰ دفتر متخلف فروش سیم‌کارت خبر داد.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تکلیف مایی که گوشی رو خریدیم چیه؟!