کد مطلب: ۶۶۸۴۳۳

دولت با مالیات بازار اجاره مسکن را آرام می‌کند!

دولت با مالیات بازار اجاره مسکن را آرام می‌کند!

در حالی که دو روز گذشته رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی از وعده ساخت ۴ میلیون مسکن را پس گرفت، حالا سخنگوی دولت شب گذشته به مناسبت نخستین سالگرد انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ وضعیت بازار مسکن و تمهیدات دولت سیزدهم را تشریح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی دولت شب گذشته در برنامه جهان‌آرا راجع به وضعیت فعلی اجاره‌بها مسکن گفت: وقتی افزایش قیمت سالانه را داشتیم، طبیعتا مالکان علاقمند به افزایش اجاره‌بها هستند اما دولت طرف مستاجران است و تکلیف خود را مشخص کرده است. اساسا عدالت‌محوری این دولت ایجاب می‌کند همیشه سمت طبقه ضعیف‌تر جامعه بایستد.

ایسنا گزارش داد، علی بهادری جهرمی درباره اینکه مردم چه اندازه برای تحقق درمان و اصلاح اقتصادی صبر کنند، اظهار کرد: من نمی‌توانم زمانی اعلام کنم. لازمه عبور از این مسیر این است صبر و همکاری و همراهی داشته باشیم.

در درمان کرونا اگر صبر و تحمل نبود، امروز شیرینی آمار صفر نفر فوتی حاصل نمی‌شد. اگر همراهی و صبر نباشد نتیجه به دست نخواهد آمد. شعار این دولت جان مردم و نان مردم بود. مردم دیدند که اولویت جان مردم از سوی دولت محقق شد.

بهادری جهرمی درباره تعهد تامین سالانه یک میلیون مسکن توسط دولت سیزدهم و وضعیت اجاره‌بها در کشور یادآور شد: در بازه زمانی سال ۹۸ رشد و جهش نرخ و قیمت مسکن را شاهد بودیم که افزایش آن منجر به نرخ اجاره‌بها نیز می‌شد.

این افزایش با شیوع کرونا هم مصادف شد و ستاد کرونا نیز مجبور بود با شیوه‌نامه‌ای اجاره‌بها را کنترل کند، الان که بحران کرونا کنار رفته است، حالا فنر فشرده شده اجاره‌بها می‌خواهد خود را رها کند.

طبیعتا دولت امروز فعال است تا فنر اجاره‌بها را کنترل کند، از روش‌های مختلفی هم سعی در کنترل شرایط داشت و با هماهنگی سران قوا و نمایندگان مجلس سعی در تعدیل شرایط دارد.

وی اعلام کرد: بیش از یک میلیون و دویست هزار مسکن در مرحله اجرا قرار دارند و در مراحل مختلفی از اجرا قرار دارد که آثار خودش را کم کم نشان می‌دهد. بیش از یک میلیون مسکن هم جایابی شده تا به این میزان ملحق شود تا تقریبا به مرحله اجرای تمام طرح برسد و این میزان اختصاص به یک سال اول دارد.

او با بیان اینکه در مورد مالیات بر خانه‌های خالی در حال حاضر برگه مالیاتی هم فرستاده می‌شود، گفت: برای ۵۰۰ هزار واحد خانه خالی پس از شناسایی وزارت راه برگه مالیاتی صادر شده است و تشدید سخت‌گیری برای پرداخت مالیات‌ها مطابق قانون در نظر گرفته شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    راهی برای پول دراوردن دولت

  • ناشناس

    چرا فقط دروغ میگید البته تا خر هست خرسوار هم هست

  • ناشناس

    رابین هود …فیلم قشنگی بود

  • ناشناس

    دولت هر قدمی را که بر میدارد به ضرر مستاجران تمام میشود بالا جان مالیات گرفتن بر خانه های خالی کلا به ضرر مستاجران تمام خواهد شد صاحب خانه مالیات که پرداخت میکند شکی نیست که به روی اجاره خانه خواهد کشید راهش ابن نیست اگ واقعا دولت فکر حمابت از مستاجران هست باید خانه های ارزان قیمت ۹۹ ساله که در تمام کشورهای دنیا باب است بکند فقط در اینصورت میتواند به مستاجران خدمتی میکند وسلام

  • ناشناس

    من نمیدانم چرا این دولت مسکن ۹۹ ساله نمی ساز د در اختیار مردم بگذارد در تمام کشورها اولین دغدغه دولت تامین میکن برای شهروندان خودش هست ابن دولت ما خودش هم نمیداند چه کاری میکند الکی وعده دروغ میدهد سالی یک میلیون واحد کو پس بابا خودتون نمیتونید انجامش بدین وام ۹۹ ساله بدین مر دم خودش بسازد در کجای دنبا دیده شده است که وام مسکن را با نرخ ۱۸درصد ان هم دولزده ساله بدهد تا وام مسکن ۹۹ ساله در ایران به اجر در نیاد همیشه درایران مشکل مسکن بوده و خواهد بود

  • ناشناس

    درود بر شما واقعا خواب نما میشوید یکی از اساسی ترین حقوق فردی حق مالکیت است دولت محترم با چه حقی وارد ملک خصوصی مردم میشود دولت اگر میخواهد ار مستاجر حمایت کند که بسیاری از مستاجران سرمایه کلان دارند ولی دوست دارن خوش نشین باشند با این حال دولت مسکن رایگان به مستاجرها واگذار کند در نتیجه مشتری برای خانه موج ران دیگر نمی ماند و موجرین خودشان قیمت اجاره را کم می کنند تا مشتری بگیرند لطفا قوانین را لگد مال نکنید ار جمله قانون ثبت با سند برابر است دیگر آجر روی آجر بند نخواهد شد

  • ناشناس

    کدوم مالیات خودشونو مسخره کردن نصف یک روز هم قیمت مالیات نمیشه .خودشون ذی نفع هستن …..وگرنه مالیات یک هزارم نمی بستن …..اگه راست میگین مالیاتو به زیاد کن ببین یک روزه ورق بر نمیگرده

  • علی

    دولت در هر مسأله ورود کرد بعد ۲ سال اعلام کرد اشتباه کردیم..ولی مردم دو سال دوسال تحملشان را بیشتر کردند.تورم را مهار کنید ،،مشکل حل است…

  • ناشناس

    اون وقت این یعنی چه دولت خودش مهار کنه کافیه شما را بخدا دست بردارید از این کارها

  • ناشناس

    مستاجر ها خیلی هم خوشبخت هستن و پول کولر ایزوبام لوله کشی نمیدن امروز 6 میلیون پول لوله کشی دادن شما ها یه نوکر مفتی دارید به نام صاحب خونه که هرچی ازش بخواین انجام میده فعلا مفت ترین چیز تو ایران کرایه خونه هست 3 ساله دولت گفته 25 درصد تمدید خودکار یعنی از جیب صاحب خونه به مستاجر یارانه میده من به شماها که خونه مفتی مثل هتل دارید و ارزون تر از هتل هست حسادت میکنم گاهی اوقات میگم خودم هم برم مستاجر شم هر سال یه خونه جدید عوض کنم و هرچی خراب میشه را برای صاحب خونه بزار