کد مطلب: ۶۳۰۴۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معافیت‌های مالیاتی بورس چه سودی برای سهامداران دارد؟

معافیت‌های مالیاتی بورس چه سودی برای سهامداران دارد؟

نمایندگان مجلس با مصوبات معافیت مالیاتی برای بورس و معافیت مالیات بر ارزش افزوده بازار گواهی سپرده‌های کالایی و انتقال مالیات به گیرنده نهایی کالا موافقت کردند. حال اجرایی شدن مصوبات جدید می‌تواند وضعیت بازار را تغییر دهد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس دوباره معاف از مالیات شد، بر همین اساس مجلس دیروز و با رای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ به منظور جلوگیری از مالیات مضاعف و پرداخت مالیات توسط تحویل گیرنده کالایی با الحاق یک بند به تبصره ۷ لایحه بودجه سال آینده موافقت کردند.

همچنین شرکت‌های بورس و فرابورس برای سود تقسیم نشده خود، مالیاتی نمی‌دهند.

طی دو سال گذشته مصوبات زیادی توسط مسوولین برای حمایت از بورس تصویب شد؛ اما در عمل هیچ یک تاثیر مثبتی در روند معاملات نداشت. حتی در برخی موارد این مصوبات سیگنال منفی به بازار داد.

روز گذشته معافیت مالیاتی برای سودهای تقسیم نشده شرکت‌ها و مالیات بر ارزش افزوده بازار گواهی سپرده‌های کالایی و انتقال مالیات به گیرنده اعلام شد.

به نظر می‌رسد در این وضعیت بورس، اجرایی شدن یک مصوبه جدید کمکی به رشد معاملات در اسفند ماه نداشته باشد. شاید در سال آینده وضعیت مالی برخی از شرکت‌ها با تکیه بر این مصوبه بهبود یابد.

بسیاری از فعالان و سهامداران بورسی نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان دادند و معتقدند که مسوولین تنها خبر درمانی می‌کنند و وضعیت بازار وخیم‌تر از گذشته خواهد شد.

حال بورس بهتر می‌شود؟

یکی از مخاطبان تجارت‌نیوز نوشت: «با این معافیت مالیاتی دوباره خروج نقدینگی داریم چون بی‌اعتمادی را به بازار سرمایه بیشتر خواهد کرد. سال بعدهم دیدنی تر خواهد شد. این معافیت مالیاتی به نفع حقوقی هاو زیان حقیقی ها»

«ضررها اصلا مهم نیست، ولی اگه چندرغاز گیر کسی بیاد باید مالیات بده !»

«این خبردر مانی ها دیگه جواب نمیده سهامدارها دیگه کلاه سرشون نمیره»

کاربران توئیتر نیز نوشتند:

«لایحه بودجه از آذر ماه به مجلس داده شد. چرا در این مدت این مصوبات معافیت های مالیاتی تصویب نشد خب تصویب اینها کاری داشت؟؟»

«خب خداروشکر دیگه سودم بهمون نمیدن!»

«دو سال یاد گرفتید یک خبر مثبت بدید به قول اقایون خبر درمانی کنید. بورس رو بیخیال شید خودش خوب میشه»

آخرین اخبار بورسی را صفحه بازار سهام تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تجارت نیوز تو با بهتر شدن وضع بورس مشکل داری حتی خبرهای مثبت در مورد بورس را میخوای منفی جلوه بدی اخه مشکل شما چیه اینقدر تو سر بورس میزنید فرض کن مالیات گرفتن تصویب شده بود اون موقع دیگه چیکار میکردی عروسی تون میشد

  • ناشناس

    فقط بخرید که بورس و فرابورس خیز برداشته برای جبران عقب ماندگی خودشان که یک سال و خُرده ای بدجوری نسبت به بقیه ی بازارهای دیگر عقب افتاده بود.

  • نجیب زاده پارسی ?

    این مصوبه بیشتر به نفع شرکت های بورسی است و ربطی به سهامداران ندارد و از یک نگاه دیگر به ضرر سهامداران است چون سهامی را که مردم خرید و فروش می کنند بلافاصله مالیات آن کم می‌شود ولی برای شرکت های بورسی منافع حاصل از فعالیت آن شرکت یک سال در حساب شرکت ماندگار است و بعد از تقسیم سود مالیات می دهند.