کد مطلب: ۷۴۸۰۵۹

مالیات مسکن مهر تا سال ۱۴۰۲

مالیات مسکن مهر تا سال 1402

بر اساس تفاهم موجود بین پیمانکاران و سازندگان مسکن مهر، مالیات این واحدهای مسکونی هنوز ثابت است و افزایشی نیافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در لایحه بودجه 1402 مالیات برای هر واحد مسکن مهر سیصد هزار تومان اعلام شده است.

در لایحه بودجه ۱۴۰۲ مالیات سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ برای هر واحد مسکن مهر در قالب تفاهم‌نامه با سازندگان و پیمانکاران ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

بر اساس بند الف تبصره ۱۱ با موضوع مسکن و حمل و نقل (احکام یکساله) لایحه بودجه ۱۴۰۲ میزان مالیات پروژه‌های مسکن مهر بابت هر واحد مسکن مهر برای سال‌های ۱۳۹۸ الی ۱۴۰۲ در پروژه‌های تفاهم‌نامه سه‌جانبه با سازندگان و تعاونی‌ها و پیمانکاران فرعی طرف قرارداد با آنها با هر نوع قرارداد و یا معرفی وزارت راه و شهرسازی سه میلیون ریال برای هر واحد تعیین می‌گردد و هیچ‌گونه مالیات دیگری به‌غیر از مالیات بر ارزش افزوده بابت خرید مصالح به این پروژه‌ها تعلق نمی‌گیرد. سازمان امور مالیاتی موظف به صدور مفاصا حساب مالیاتی پس از دریافت این مالیات است.

هم‌چنین بر اساس بند «ب» تبصره ۱۱ برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی واقع در خارج از محدوده شهرها و تامین زیرساخت‌های لازم در این مناطق اعم از مسجد، مدرسه، پاسگاه و کلانتری، روشنایی معابر، ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی، زیرساخت‌های بهداشتی، زیرساخت تامین آب و برق و سایر تاسیسات شهری مورد نیاز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها مکلفند از محل عوارض ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده، سهم این مناطق را بر اساس جمعیت ساکن تعیین و صرف محرومیت‌زدایی و بهسازی همان مناطق نمایند.

آیین‌نامه اجرایی این بند طی یک ماه پس از ابلاغ قانون توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.