کد مطلب: ۲۴۱۰۰۲

در کدام کشورها کارگران مالیات بیشتری می‌دهند؟

در کدام کشورها کارگران مالیات بیشتری می‌دهند؟

بر اساس تازه‌ترین گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، کارگران آلمانی بالاترین میزان مالیات بر درآمد و همچنین پرداختی‌های مربوط به حق بیمه را در میان کشورهای عضو این سازمان دارند.

الهام میرمحمدی: سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) هفته گذشته گزارشی را منتشر کرد که در آن به مقایسه کشورها بر اساس پرداختی‌های مربوط به مالیات حقوق و حق بیمه پرداخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس این گزارش، کارگران در کشورهای عضو سازمان به طور متوسط 25.5 درصد از دستمزد خود را بابت مالیات بر درآمد می‌پردازند.

کارگران آلمانی بالاترین میزان مالیات بر درآمد و همچنین پرداختی‌های مربوط به حق بیمه را دارند. اما در ازای این پرداخت‎ها از بهترین خدمات تامین اجتماعی نظیر حقوق بازنشستگی بالا، از کارافتادگی و مزایای بیکاری برخوردارند.

در ایتالیا 21.7 درصد و در آمریکا 18.4 درصد از درآمد کارگران بابت مالیات پرداخت می‌شود.

نمودار زیر میزان مالیات بر درآمد و پرداختی‌ها به بیمه را در برخی از این کشورها نشان می‌دهد.

کدام کشورها کارگران بیشترین مالیات

در ایران میزان مالیات بر درآمد در هر سال متفاوت است و بر اساس بخشنامه‌هایی که به کلیه کارفرماها و بنگاه‌های اقتصادی ارسال می‎‌شود، کارفرما موظف است مالیات تعلق‌گرفته به حقوق و مزایای کارگران خود را کسر کرده و به حساب وزارت امور اقتصادی و دارایی واریز کند. همچنین، مبلغ معافیت مالیاتی حقوق کارگران هر ساله از سوی هیات دولت مشخص می‌شود. سقف معافیت از مالیات حقوق در سال 97، دو میلیون تومان گزارش شده است.

میزان حق بیمه 30 درصد دستمزد دریافتی کارگر است که 23 درصد آن را کارفرما پرداخت می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.