کد مطلب: ۵۴۵۱۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مزارع رمزارز خارجی عامل قطع برق هستند؟

مزارع رمزارز خارجی عامل قطع برق هستند؟

مجیدرضا حریری، رییس اتاق ایران و چین گفته بود که به جز چین کشورهای هند، ترکیه و لهستان هم در ایران رمزارز استخراج می‌کنند. در عین اینکه دلیل خاموشی‌های اخیر، استخراج رمزارز نمی‌تواند باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز در حالی که قطع برق زندگی و کسب وکار بسیاری از ایرانی‌ها را مختل کرده است، متولیان وزارت نیرو علت این موضوع را را استخراج رمزارزها اعلام می‌کنند. هرچند که مجیدرضا حریری، رییس اتاق ایران و چین اعتقاد دارد که مزارع رمزارز نمی‌تواند علت اصلی قطع برق باشد اما او اعلام کرد که علاوه بر چین کشورهای هند، ترکیه و لهستان هم با مجوزهای قانونی در ایران رمزارز استخراج می‌کنند.

مخاطبان نسبت به این موضع واکنش‌های زیادی داشتند که در ادامه برخی از این نظرات را می‌خوانید:

«اگر امکان داره از این ۴تا کشور بخصوص چین اگه ناراحت نمیشه دوسه ماه تابستون رو کمتر استخراج کنند»

«همه کشورها فقط اجازه دارند که کالای مازاد خودشان را جهت صادرات به کشورهای دیگر صادر یا در اختیار بنگاههای خارجی که در داخل کشورشان فعالیت میکنند مثل تولید رمز ارزها که هم اکنون توسط چین و هند و لهستان و ترکیه با برق بسیار ارزان ایران انجام میشود. تازه تولید برق ما خودش تبعات ریست محیط بسیاری دارد که واقعا جهت در آمد یک یا دو میلیارد دلار ما نباید محیط زیست و کسب و کار و تولیدات ملی مان و کارخانجات و وووو کاملا نابود کنیم. پس مسئوولین باید تصمیمات عجولانه نگیرند که منجر به ایجاد خسارات جبران ناپدیر برای مردم کشور گردد.»

«رمز ارزو چینی ها استخراج کنن با برق مفتی ایران و اونوقت بی برقی و بدبختی هاش گریبان ملت ایرانو بگیره؟»

«در چین استخراج رمز ارزها ممنوع شده اونم بخاطر مصرف بالای برق…بالاخره کدامتون حرف راست می‌زنید بین۳۰۰تا ۷۰۰۰هزار مگا وات ۲۵برابر اختلاف هست»

«ایران خودش این مزارع رو بزنه چرا خارجیا منفعت مال خودمون باشه»

«بهتر نیست ک برق رو با همون سودی ک به خارجیها میدن به مردم خودمون بفروشند تا قطعی برق نداشته باشیم!»

«جالب بودن داستان اینجاست که استخراج رمز ارز برای خارجیها در مملکت ما جایز است ولی از طرف دیگر میخواهند درگاههای صرافی ها را برای مردم ببند که مردم خرید و فروش نداشته باشن.»

استخراج رمزارز به شرط رفاه مردم؟!

برخی دیگر از مخاطبان هم با اشاره به مشکلاتی که قطع برق برای مردم و مشاغل‌شان ایجاد کرده است. درآمدزایی از مزارع رمزارز را تجارت کثیف دانستند!

«اگر به واسطه ی خاموش کردن اون دستگاه های ماینر بشه خونه ۵ نفر رو هم روشن کرد یا برق یک بیمارستان رو تامین کرد یا ۷ تا مغازه دار هم بتونن کاسبی بکنن باز دلیلی وجود نداره که تجارت با استخراج رمزارز در این شرایط تجارت کثیفه»

«اگه فرقی نداره پس چرا به همه اجازه تولید نمبدین»

«اگه مزرعه های بزرگ رمز ارز ها عامل قطعی برق نیستن میشه دقیقا توضیح بدین چه چیزی عامل قطعی برق هست؟؟؟خودتونین بابا جمع کنین دروغاتونو»

«سلام بعید نیست عامل اصلی قطعی مزارعه رمز ارزها باشد چون ایران در مضیقه ارزخارجی است این کار را میکند چون برق درایران مجانی وارزانتر از تمام کشورهاست»

برای مطالعه بیشتر در این باره گزارش « ماینینگ کشورهای خارجی در ایران » را از سایت تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    از زندگی مردم ایران میزنید که برق استخراج کنندگان را قطع نکنید …!!!!!

  • ناشناس

    آخه چرا کشورهای دیگه بیان داخل کشور ما اینکارو انجام بدن. مگه خودمون نمیتونیم.؟فقط چرا؟

  • ناشناس

    آخه یکی نیس بگه دیوانه ها حداقل خودتون مزرعه بیت کوین بزنید ی چیزی طرف از خارج کشور پاشده اومده اسنجا داره از برقت استفاده میکنه این کاریه ک خودتونم میتونستین بکنین تابلوئه کسایی این وسط سود میبرن ک مجوزش رو ب اونا دادن

  • ناشناس

    مملکت ما تو چند سال اخیر به فقر وبدبختی مردم دامن میزنه چرا مردم استخراج نکنن چرا مردم نتونن یه درامدی کسب کنن اگه کل ایران چندتا ماینر هم بذارن داخل خونشون به اندازه مزرعه های چینی ها نمیشه فقط واسه مردم بده مردم فلک زده باید همیشه دنبال تامین خرج زن و بچشون باشن اقا میخواین پول بگیرین بگیرین از اونی که داره بزق بیشتر مصرف میکنه چرا غرق کل مملکتو قطع میکنین چرا فقط واسه مردم بده بخدایی که میپرستین شما هم انسانید مردم هم انسان فقط یه جایگاه بالاتر دارین اخرش همه انسان ها زیر خاکن بیاین به مردم انقدر بدی نکنین ما مردم ایران لایق این همه بدبختی نیستیم

  • سیدمحمد

    وقتی دولت بنفش میره معاهده پارس رو غیرقانونی امضا و اجرا میکنه نتیجش میشه همین.رمز ارز و بقیه چیزها ردگم کنیه.

  • ناشناس

    کی به حرف ملت اهمیت میده . یکم داد و قال میکنن بعد چند روز سر و صداشون میخوابه . بیاین تا وقتی این چینی ها و بقیه هستن کلی پول به جیب بزنیم . از این ملت که هیچ پولی به ما نمیرسه ولی بازم مجبوریم یه جوری سرشون شیره بمالیم که الکی مثلا داریم مشکل برق رو حل میکنیم . 4ماه که چیزی نیست راحت میشه فریبشون داد . ما که کل سال داریم بهشون دروغ میگیم اینم روش .

  • رضا

    سلام . هزینه مزارع رمز ارز خارجی به قیمت برق صادراتی محاسبه میشه و ما قبلا بیشتر از این مقدار مصرف برق مزارع صادر میکردیم و مشکلی هم نبود ولی الان به علت تحریم نمیشه برق صادر کرد . اگه میخواین بفهمین چه مشکلی برای تولید برق به وجود آمده از مسئولین بخواین درباره معاهده پاریس توضیح بدن. حتی امریکا هم از این معاهده بیرون آمده.

  • علی

    چرا پای حقیقت که میاد وسط همه مسؤل ها لال میشن

  • ایرانی بفکر آخرت.

    این همون برقی نیست که قرار بود مجانی بشه؟

  • ایرانی بفکر آخرت.

    افترا ؟؟؟