کد مطلب: ۲۴۱۲۱۱

مجلس پیگیر احقاق حق خانواده‌های متوفیان ATR۷۲، سانچی و پلاسکو

مجلس پیگیر احقاق حق خانواده‌های متوفیان ATR۷۲، سانچی و پلاسکو

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه نقطه ابهامی در گزارش نهایی ATR۷۲ وجود ندارد، گفت: کمیته‌ای از کمیسیون عمران مجلس پیگیر احقاق حق خانواده‌های متوفیان در سانچی، هواپیمای تهران-یاسوج و پلاسکو است.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی، با اشاره به آخرین خبرها در خصوص ATR72، گفت: علل بروز این حادثه طی گزارشی شفاف مشخص شده و اکنون در مراحل بعدی رسیدگی قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خطای انسانی به بروز سانحه برای هواپیمای تهران-یاسوج منجر شد، افزود: ابعاد مختلف این حادثه در گزارش‌های واصله و همچنین نشست‌های تخصصی کمیسیون عمران مجلس شفاف شده و به مردم نیز اطلاع رسانی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در بررسی‌های انجام شده خلبان، مقصر این حادثه بوده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه امضای نهایی پرواز بعد از اخذ گزارش هواشناسی و سایر گزارش‌های لازم از سوی خلبان صورت می‌گیرد بیشترین تقصیر متوجه وی است.

هواپیمایی آسمان به شرط سنی در انتخاب خلبان توجه نکرده است

موسوی بیوکی ادامه داد: هواپیمایی آسمان در بروز سانحه برای ATR72 از این جهت مقصر است که در انتخاب خلبان به شرایط سنی توجه نکرده زیرا با وجود نیروهای جوان نباید از نیروی سالخورده استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه بروز خطای انسانی در سوانح مختلف باید با اتخاذ تدابیر مناسب به حداقل ممکن برسد، افزود: می‌توان جلوی بسیاری از اتفاقات را با انتخاب کادری متخصص و جوان گرفت از این رو این انتقاد به هواپیمایی آسمان وارد است.

نقطه ابهامی در بروز حادثه برای هواپیمای تهران-یاسوج وجود ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ابعاد سقوط هواپیمای تهران-یاسوج بررسی شد، گفت: اکنون دیگر نقطه ابهامی در بروز این حادثه وجود ندارد.

موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی اعم از هواپیمایی آسمان، بیمه و سایر دستگاه‌های متولی باید پاسخگوی خانواده‌های جانباختگان در حادثه ATR72 باشند، افزود: متاسفانه نارضایتی خانواده‌های متوفیان در حوادث دیگر همچون سانچی و پلاسکو نیز بوده از این رو دولت باید با جدیت به مطالبات این عزیزان توجه کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس با جدیت تمام برای احقاق حق خانواده‌های متوفیان در حوادث اخیر تلاش می‌کند. در زمان بروز حوادث مذکور کمیته‌ای در کمیسیون عمران مجلس مسئول پیگیر حادثه بود اکنون نیز این کمیته تا احقاق حق خانواده‌ها متوفیان به پیگیری‌های خود ادامه می‌دهد.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.