کد مطلب: ۵۵۹۰۷۹

ابهام در برگزاری مراسم قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی/ ایران در گروه مرگ؟

ابهام در برگزاری مراسم قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی/ ایران در گروه مرگ؟

در حالی که برخی از رسانه‌ها از برگزاری مراسم قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا خبر می‌دهند، برخی دیگر می‌گویند این مراسم هنوز برگزار نشده است. بر اساس برخی اخبار، ایران در گروه سختی قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کانال خبرگزاری فارس نوشته است در حالی که از ساعتی دیگر قرعه‌کشی رقابت‌های انتخابی جام جهانی برگزار می‌شود، پخش ویدیویی از قرعه‌کشی آزمایشی مسابقات توسط شبکه ورزش و اعلام گروه‌بندی آزمایشی این رقابت‌ها رسانه‌ها را به اشتباه انداخته است.

تا این لحظه قرعه‌کشی مسابقات انجام نشده و بر اساس اعلام رسمی اکانت AFC قرار است این مراسم از ساعتی دیگر آغاز شود.

اما کانال روزنامه همشهری و برخی دیگر از رسانه‌ها نوشته‌اند، مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا برخلاف اعلام قبلی که قرار بود سات ۱۱ و ۳۰ برگزار شود، زودتر از ساعت اعلام شده انجام شد و ملی پوشان کشورمان در یک گروه نسبتا سخت قرار گرفتند:

گروه A
ژاپن

استرالیا

امارات

چین

سوریه

ویتنام

گروه B

ایران

کره‌جنوبی

عربستان

عراق

عمان

لبنان

سرمربی تیم ملی ماندنی شد

به گزارش تجارت‌نیوز، چندی پیش رئیس فدراسیون فوتبال ایران از توافق مشترک با دارگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای ادامه همکاری خبر داد.

، شهاب‌الدین عزیزی خادم گفت: فدراسیون فوتبال با سرمربی تیم ملی تا پایان مرحله دوم مقدماتی جام جهانی به توافق مشترک رسید.

وی افزود: قرار شد بعد از قرعه‌کشی مرحله دوم، برنامه‌ریزی مناسبی برای این مرحله صورت گیرد و فدراسیون فوتبال همه امکانات لازم برای آماده‌سازی تیم ملی و حضور پرقدرت در مرحله دوم را در دستور کار قرار خواهد داد.»

مراسم قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز دهم تیر در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود و تیم ملی فوتبال ایران یکی از ۱۲ تیم حاضر در این مرحله است ( فدراسیون فوتبال ایران ).

پیش از این، یک نشریه اماراتی خبر داد که با اصرار حامیان مالی مسابقات نهایی انتخابی جام جهانی به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود.

بعد از پایان یافتن مسابقان مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین، قرار شد که ادامه مسابقات در شهریور به صورت تک بازی برگزار شود اما حالا یک نشریه اماراتی مدعی شده که این بازی‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود.

نشریه الاتحاد امارات در این باره نوشت: بر خلاف نظر فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا و با اصرار اسپانسرها بررسی های لازم صورت گرفته تا مسابقات نهایی انتخابی جام جهانی به صورت رفت و برگشت برگزار شود.

این تصمیم به این خاطر گرفته شد که به دلیل برگزاری مسابقات مقدماتی، اسپانسرها متحمل خسارات هنگفت مالی شدند و به همین خاطر شکایاتی را نیز انجام دادند.

این مسابقات با نظر فیفا به احتمال فراوان در سه دوره به صورت متمرکز برگزار می شود. ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر تاریخ های پیشنهادی برای برگزاری مسابقات این مرحله هستند.

تیم ملی ایران، سوریه، استرالیا، قطر، عربستان،ژاپن، امارات ، کره جنوبی به عنوان تیم‌های نخست گروه ها و عراق، ویتنام، چین، عمان و لبنان به عنوان تیم‌های برتر دوم هر گروه به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی راه پیدا کردند ( ایرنا ).

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.