خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۰۱۹۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۳ سیگنال جدید برای قیمت دلار / خریداران دلار بخوانند

۳ سیگنال جدید برای قیمت دلار / خریداران دلار بخوانند

هرچند سه سیگنال برای تحریک بازار ارز قابل مشاهده است اما رئیس جمهور با تاکید بر نظارت بر بازارها نشان داده کنترل قیمت‌ها را در برنامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین اخبار چه روندی را برای بازار ارز قابل پیش‌بینی کرده‌اند؟

هرچند سه سیگنال برای تحریک بازار ارز قابل مشاهده است اما رئیس جمهور با تاکید بر نظارت بر بازارها نشان داده کنترل قیمت‌ها را در برنامه دارد.

روز گذشته علی صالح‌آبادی به عنوان مهمترین گزینه برای تصدی ریاست بانک مرکزی در دولت ابراهیم رئیسی مطرح شد. در صورت حضور او در بانک مرکزی انتظاراتی برای کاهش نرخ سود بانکی برای کمک به بازارهایی مثل سهام به وجود خواهد آمد. با این اقدام همه بازارها مثل دلار و طلا نیز احتمالا تحریک شوند.

از سوی دیگر روز گذشته رئیس‌کل بانک مرکزی گفته است: تامین ارز برای واردات واکسن بدون هیچ مشکلی در جریان است و علیرغم تمام مشکلات و کمبودها، ارز برای واردات واکسن تامین خواهد شد. بانک مرکزی طبق وظیفه محوله، صرفاً ارز لازم را برای واردات واکسن کرونا فراهم می‌کند.

علی اکبر کمیجانی هم از کمبود سخن گفته و هم از ورود یک نیاز جدید در بازار ارز که احتمالا هر دو عامل می‌توانند برای بازار ارز تحریک‌کننده محسوب شوند.

در کنار این دو عامل، مرتضی محمودوند، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز دیروز با بیان اینکه «اولین تذکر رسمی به رئیس‌جمهور جدید را اعلام می‌کنم»، از تهدید و تضعیف نیروهای امنیتی کشور توسط برخی جریان‌ها گلایه کرد.

این سیگنال نااطمینانی نیز به نوعی ممکن است برای آینده بازار یک عامل تحریک‌کننده به حساب بیاید.

با وجود این سه سیگنال احتمالی نوسانی برای بازار ارز، اما رئیس جمهور جدید مجددا بر نظارت بر بازارها تاکید کرده است. ابراهیم رئیسی با تاکید بر نظارت بر بازارها نشان داده کنترل قیمت‌ها را در برنامه دارد.

آیا با این روند ممکن است در ادامه بازار ارز واکنشی نشان دهد؟ آخرین روند قیمت ارز را در صفحه قیمت دلار دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت دلار در آذرماه سال جاری به 16 هزار تومان کاهش می یابد

    • ناشناس

      از غیب حرف میزنی؟

    • ناشناس

      شتردرخواب بیند پنبه دانه?????

    • ناشناس

      دلار تا آذر بالای ۳۲ هزار حداقل حداقل

    • ناشناس

      رو چه حسابی اینو میگی؟

  • مهدی

    آقای رییسی به داد مردم برسید.تجارت تو چه نفعی میبری هر روز میدمی به افزایش قیمتها.بیا اسم دوستای دلالت رو بده به جناب اژه ای شاید یکم سرعت تورم بیاد پایین.تجارت تو تو بدبختی مردم سهمت از اون مسئول دزد کمتر نیست چون خیلی دوست داری ارز و طلا و مسکن پایین نیاد

  • ناشناس

    خیلی خبرناقصوبی محتوایی بود فقط خواستید تیک بخوره

  • ناشناس

    آذر ماه قیمت دلار15تومنی میشودددد

    • ناشناس

      اره جون عمت

  • ناشناس

    با کاهش سود بانکی هیچ وقت نرخ طلا و ارز و … کاهش پیدا نخواهد کرد چون سپرده گذاران پول های خود را از بانک خارج کرده و به سمت بازارهای کم ریسک مثل ملک طلا و ارز و… می کشاندند. یکی از دلایل تورم امروز کاهش سود بانکی دستوری بود.

    • بیس

      سود بانکی برداری صفر کنی بازم تورم هست معلوم نمیاد درست شه

  • ناشناس

    روحانی و رییسی و غیره نداره. اینا فقط قبل انتخابات میان قول میدن و مردم رو گول میزنن. ۴۳ داره از انقلاب میگذره یادتون میاد چیزی ارزون شده باشه؟

  • ناشناس

    خدا کنه یه مدت قیمت دلار رو یه خورده بیارن پایین. البته تو بلند مدت قیمت دلار جهشی هست این رو یه ادم که سواد اقتصادی کمی داره هم میدونه .

  • ناشناس

    آقای ریسی خیلی ریسی .خسته نباشی دلاور آمدی چه خبر .انشالا که جای خالی روحانی را پر کرده وبتونی با آقای مخبر .یه کم برای این کشور فکری بکنید افغانها ریختن سر ایران بد بختی ها در آینده صد برابر میشود

  • ناشناس

    به به چه شودریس جمهور بایدن نامرد تر از ترامپ نادان هست دمکرات‌ها خیلی باهوش و خیلی نامرد تر هستن از افغانستان شروع کرد با نوع کمترین هزینه به خود آمریکا و بیشترین آسیب به ایران را حالا ملت ایران منتظر بدبختی ورود افغانها به داخل کشور با دست خالی میآیند اینجا مردم ماندن برای نان وگوشت ومرغ باید تو صف با ایستیم جناب ریسی استقبال از این جنگ زدها نکنید .به ما چه که مغولستان دارن همدیگر را میکشند